2008-07-12

Lördag

Vilken lördag. Först jobb på BP och sen ut till Elofstorp för lite fest. Lasse o Viviann har samlat ihop sina barn med familjer för att träffas o ha kul. Dom flesta kom vid 12 och så va det några eftersläntare som kom lite senare, jag tillhörde det sista gänget. Det bjöds på god lunch. Efter lunchen va det dags för lite sjukamp. 3 lag blev det och grenarna va pilkasning, skjuta på mål med innebandyklubba o boll, kasta ringar, "fiska" (stoppa ner en spik fäst på ett metspö i en flaska, layrint (ett stort labyrintbord som man håller i i varje ände och så ska man samspela så att kulen kommer i mål utan att åka ner i något hål, runda en pinne med en tennisboll mellan knäna. Sen va det en liten liten tipsrunda på 4 frågor. Fråga 1 va DÄGSTÅNAR, dessa bokstäver bildar ett ord som Lasse o Viviann har gemensamt. Fråga 2 va Hur många höns har dom? Fråga 3 Vad har Lasses traktor o Jon gemensamt? o Fråga 4 Hur många år är Lasses o Vivianns 8 barn tillsammans?
Fråga 2-4 va en baggis o fråga 1 tog lite längre tid att lösa, men så trilla polletern ner o JAG löste ordet!!! Jag va den enda som tog det!!! Jippi hurra hurra. Ibland är det bra att ha en Rosa i sitt lag....hihihi. Men det hjälpte inte för mitt lag kom sist.

Svaren på frågorna va 1, NÄSTAGÅRD (adressen). 2, 31st hönor. 3,Lika gamla 32 år. 4, 265 år.

Sen kom åskan o jösses vad det åskade o blixtrade o fy tusan vad rädd jag va. Hade jag varit hemma o inte behövt uppföra mig hade jag suttit i ett hörn o lipat sönder mig. Jag HATAR åskan. Visst den e vacker det kan jag hålla med om men usch vad otäck den är. O så idag läste jag om att åskan hade slagit ner jämte ett vindskydd i Kosta så att 2 fick åka till sjukhuset med kraftiga brännskador o 1 till hjärtintensiven för observation. Så åskan leker man inte med.
Vi passade på att fika lite o sen medans Lasse grillade kött o lax så spelade vi brännboll. Det va superkul där va mitt lag o jösses vad jag har träningsverk i mina ben idag.

Idag söndag så har Anders Alicia, Jon Albin, Peter Malin o ELlen varit ute och åkt båt och wakeboard. Jag o Elias stannade hemma och fixade på hans rum. Så nu står hyllan på plats o han har fått fram sina saker o sängen är nerskruvad o utlagd på blocket. Skönt. Nu får den ligga där i 2 veckor o han ingen köpt den så slänger vi den.
Efter båtturen kom alla hit + Elin som hade mat med sig från Elofstorp som vi musade i oss. Barnen lekte o stojjade. O så kom Chrille Camilla o Calle förbi en runda oxå. Åh vad det är roligt när alla bara trillar in. Jag tycker det är sååååååå kul.

Nu ska barnn i säng. Natti natti.

Inga kommentarer: