2008-07-21

Min blogg

Åhh min blogg... vad jag har saknat den... Jag lovar jag ska aldrig mer missköta dig så här,...

I lördags va det jobb på förmiddagen till 14. Där efter gick jag en snabb runda uppe på Samarkand. När jag kom hem så va mormor här o hon hade klippt Anders o Alicia. På kvällen tog vi det lungt.
I söndags så va det dags att samla skaran och åka in till stan. Anders skulle shoppa kläder. Snitzs började sin rea i söndags så varför inte tänkte vi. 2 par jaens, 1 par jeansshorts, 2 skortor, 3 t-shirt o 1 långärmad stickad tröja. Allt detta för 1500. Billigt Billigt. Mamma mötte upp på stan o vi vandrade runt lite. Va på HM o hon köpte ett jättesnyggt set. En vit kjol med mörk o ljuslila blommor på med en tröja i samma mörka lila till. Hon blev skitsnygg. Jag bytte tre tröjor jag köpt på lördagen. Dom va förstora. Så jag fick gå ner till storlek M. Hur kul tror ni det va då på en skala.=) Sen bjöd vi mamma på restaurang. Det blev LaGondola o alla åt gott. Sen bjöd mamma på glass hemma hos henne. Vi hyrde film, I am Legend med Will Smith, Elizabeth med Cate Blanchett o Alvin, en tecknad. Alicia stannade kvar hos mamma o hade mys med film o godis (fast det inte va lördag). Åhhh hon va så söt när hon kom i videobutiken. Maaammmaa..... jag kan väl få liiiite godis???? Bara liiite....o så huvudet på sne...

Vi andra tre åkte hem o kollade på film. Åhh vad skönt det va o kolla på en film utan avbrott o 10000 frågor, vad gör dom , varför då osv.

Idag måndag så har Peter kommit. Dom ska mecka med båten. Hoppas dom hittar felet o att det är ett fel som är billigt o laga.

Nu ska jag o Elias köra o hämta vår nya vagn. En brun enkeljogger. Åhh det ska bli kul.

Inga kommentarer: