2010-06-02

Sol

Idag skiner solen o det är såååååå skönt. Ska nog sätta mig ute en stund. Det är lite tråkigt att jag fortfarande inte kan läsa böcker för jag har några pocketböcker som jag gärna skulle vilja läsa. Jag får försöka hitta lite ljudböcker som jag kan ha här o lyssna på istället. Ni kanske undra varför jag inte kan läsa, jo jag kan inte fokusera på raderna. Texten bara flyter ihop o jag läser om samma rad om och om igen. Å så har det varit sen det small för mig.

Elias ramlade ner från köksbordet idag pang sa det. Jag blev skiträdd först men sen lugnade både han o jag ner oss.


19.50
Vilken underbar dag. Jag har tankat sol nästan hela dagen. Jag hängde ut två maskiner med tvätt, oj så sommrigt det blev. Å så luktar ju tvätten så himla gott efter att ha fått torka ute. Satte mig en stund med ett korsord ute i solen o vips så va man röd. Hämtade barnen, hade lite mellanmål ute innan vi åkte till Tinna o Lilja för lek o bus. Jag o Ninni pratade skit i vanlig ordning. Fredrik damp ner på en fika, lika trevligt som alltid. Fick reda på att han sett Anders komma gåendes tidigt i morse...hahaha.... Han, Anders alltså hade varit ute på en löptur på morronen för o kolla av sin skadade fot. Hade visst gått bra.

När vi precis satt oss för o käka kvällsmat hörde vi ett brummande. Johan, Angelica och Andre kom på sina motorcyklar och hälsade på. En slät kopp kaffe (lånad av grannen då vårat va slut) bjöd vi på som tack för ett trevligt besök. Jag blir så glad av spontanbesök....Tack söta ni.

Nu e det kväll och solens strålar som har hamnat på min kropp kliar som bara den. Snart är det dags för en svalkande dusch.

Inga kommentarer: