2011-06-23

Sjuktransport

Idag på jobbet ringde pappa. Han lät både arg förtvivlad och lessen när vi pratade. Farmor skulle få bli utskriven idag mot att hon åkte hem till pappa och Ellinor. Hon får nämligen inte vara ensam nu för det ska tas medicin och hon behöver tillsyn. Men det fanns ingen som ville köra henne. Så i detta läge så undrade pappa om jag kunde köra henne. Pappade hade ringt och pratat med dom men det va ett big No No. Sjuktransport skulle man boka 4 veckor innan. Det va en mycket lustig regel tyckte jag. Jag bad pappa om telefonnummer och farmors personnummer så skulle jag se vad jag kunde göra. Då sa pappa, -O vad kan du göra då? Dom kör henne inte. Då sa jag -Att jag har jobbat inom vården i 16 år och har bokat ett antal resor i min dag o har viss erfarenhet av att prata med dom. -Ja, ja ring du sa pappa. Och jag ringde. Jag fick prata med en mycket trevlig man som hette Fredrik och han hörde på mitt dilemma. Efter en kort väntan va han tillbaka och gav mig ett positivt besked. Det fanns ingenting som hindrade henne att åka till pappa med sjukresor, bara läkaren hade angett det i en serviceremiss. Vilket läkaren hade gjort. Så då tryckte han på knappen och orden om en körninga av min farmor från Ljungby till Bergkvara blev bevilja o chaffören va påväg. Det va riktigt gott och ringa upp pappa o säga att hon va påväg.


Hostan vill inte ge med sig. Jag har vaknat varenda gång typ 2 gånger i timmen av min hosta. Jag är trött o har ont i både hals o bröst. Det e riktigt jobbigt, men men det ger väl med sig.

Inga kommentarer: