2011-06-05

Underbart

Vilket underbart väder vi har. Vilken start på sommaren. Igår så badade barnen i poolen från det att dom kom hem tills det va dags och åka.
Vi åkte hem till familjen C i Alvesta och grillade och åt gott. Dom hade köpt en väldigt god grillost som dom bjöd på. O då va det inte hallomie (eller hur dom nu stavar det). Till efterrätt hade dom gjort en lavendel pannacotta som va sååå god.

Idag har vi haft hela huset fullt med barn. Dom har lekt, badat och stojat. Jag o mamma åkte till Blomsterlandet och handlade blommor o växter till mina nya krukor. Det blev två vildvinsbuskar, två chokladblommor och två andra grön/grå marktäckande växter. Det blev riktigt fint. Sen köpte jag två körsbärstomat plantor som mamma planterade i en kruka. Och lite lavendelblommor o annat fint i en kruka som jag har på min nya altan. Jag är riktigt nöjd.

Ikväll va vi nere hos Ninns o Hannes, vi hade bakat en kladdkaka som vi mumsade på. Keith va oxå där och det va roligt o se honom. Han hade gjort en jättefin tatuering av Patrik.

Inga kommentarer: