2011-01-03

Bebis

För er som inte fått det berättat för sig så kommer det här...
Vid 22.30 på nyårsafton ramlade ju Alicia ner för trappan och slog uppett två cm långt jack i hakan. Det gjorde så att hon o jag fick åka till akuten för lite omplåstring.

När vi skulle åka hem så mötte vi ett par i dörren som väntade på att få komma in till förlossningen. Hon hade kraftiga verkar. Så jag öppnade o sa, strunt i att vänta på dom, gå in istället. Hon profylaxade lite o tog sats o gick in. Då svarade förlossningen o jag sa att dom redan hade gått in. Jag önskade dom Gott nytt år och ett grattis i förskott. Dom va glada o stolta över vad som komma skulle. Jag gick mot bilen med ett leende på läpparna.

Nu på morgonen när jag satt och läste tidningen så får jag syn på dom!!

Årets förstfödda barn i Kronobergs län kom till världen på BB i Växjö klockan 03,13 på nyårsdagen. Det var Carina Ratinen och Kim Johansson från Teleborg i Växjö som fick en pojke.

Inga kommentarer: