2011-01-09

My Dog

Oj vilken dag!! Den började 7 på morgonen o en avkörning på väg in till Göteborg. Anders o C-J fick komma o dra upp mig. Jag va framme på utställningen vid 9.30-tiden. Där mötte jag upp Carro, Fredrik o Sandra. Kollade när Carro ställde Tex sen va det dags o gå till vår ring. Av någon anledning så drog tiden ut 1,5 timme innan vår tur. Men väl inne i ringen började det sådär. Första varvet skulle Iza bara nosa. Men vi tog oss efter det. Bordet gick kanon o han sa att jag hade en ödmjuk tik. Sen fick jag en jättebra gångtur o ställde upp henne jättefint. Efter sista varvet så fick vi flytta upp en placering o han bedömde henne som svårbedömd gentemot den som kom etta. Det som avgjorde placeringen va åldern. Gentemot den andra behövde hon växa till sig. "Så när hon väl växt till sig så blir hon svårslagen" sa han!
Här kommer bedömningen: Mycket god typ, fint huvud, korrekt bett, fina öron. Mycket bra skuldra, rygg och kors. Tillräcklig bröstkorg. Goda rörelse. Fint temperament.






- Rosa from my iPhone

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag fattar inte ett skit, men av din min att döma så är det bra!!!
Bra jobbat Rosy mindre bra med din avkörning...kram

Anonym sa...

Grattis till ett fint resultat!

Götängens Ixon sa...

Grattis Syster, kolla min blogg så får du se en massa bilder på oss :)

pilla sa...

Kul!! Grattis!!