2011-01-23

Seg söndag

Igår va först jag o Elias hemma ensamma för Anders o Alicia drog på innebandy. Anders blev uttagen till B-laget efter A-lagsmatchen i fredags. Alicia har ju skaffat sig kompisar på matcherna så henne går det ingen nöd på o ivärsta fall om ingen av dom kommer så har hon ritbok o pennor med sig så hon kan sitta o rita. Hon behöver få vara för sig själv lite då o då.

Mamma kom o hälsade på en stund o när hon kom stod jag o försökte lära mig stegen till mitt Zumba. Fasen vad det tog på kroppen. Haha, jag va helt genomsvett. Sen tog jag mig en långispromenad med alla hundarna o Fredrik. Riktigt skönt va det.

På kvällen drog vi till Johan o hade häng med dom bästa. Tacos stod som vanligt på menyn o kidsen lekte lika fint som vanligt o vi snicksnackade en massa gojja som vanligt. Åh vad jag älskar detta. Jag blir så varm inombords av att umgås med så fina vänner. Kram till er allihopa.

Idag har vi tagit oss en tur till Hovmantorp o spanat in en köp o säljbutik. Men det va ingenting o ha. Mest skräp o det som va nått o ha tog dom hutlösa priser för. Oss gick det inte att lura iallafall. Sen körde vi på vinst o förlust utt till Ormeshaga o fam. Falk/Nilsson. Loke va sjuk så det va ingen bra ide att knalla in där. Camilla o Nike skulle oxå på gympa SÅ vi styrde kosan hem igen. Väl hemma satt Anders o jobbade lite o jag fixade våra mörkläggningsgardiner till TV-rummet som jag skullat ha gjort så länge. Nu är det bara 1 lite grej kvar o göra sen e dom helt klara o redo att använda när solen skiner o bländar TV:n.

Lite käk, lite soffhäng, nattning av barnen, kloklippning x2 hundar o nu en film o sen god natt. Imorron väntas lite extra jobb åt Alex. Ska bli skoj!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Zumba tycker jag var svårt, har inte dom rätta movsen för det där!!
Kram för en fin helg

Rosa sa...

Haha, vem har dom rätta movsen??? Inte jag iallafall, men kul e det o svettig blir man!!

Unknown sa...

Ja men det kan inte vara lika illa som när jag skulle göra dom.

Unknown sa...

ÅHHH svett är bra!!!!!!!!