2010-08-08

Hemma

Nu är vi hemma efter en vecka på resande fot. Vi har haft en jättebra vecka uppe i Onsala o vi har bara gjort det vi har velat o inte ett knop mer.

Igår hade C-J sitt 30 årskalas. Det lagades god mat. 2 olika starka korvar grillades, kött o kyckling lika då. O till det fick vi hemmagjord potatissallad med fetaost o grönsallad. Till detta serverades paprikasås med fetaost, melonsallad på 4 olika meloner, en tomat o motzarellasallad, oliver o bröd. Ja det går inte o beskriva hur gott det va! Som alltid när mina bröder jobbarihop i köket.


Det tråkiga va bara att ju mer folk som ramlade in desto mer ångest fick jag. Jag gjorde ett tappert försök att vara med men till slut fick jag gå undan. Jag grät kvällen utan att veta varför, det liksom bara bubblade upp. Jag va så trött o klarade inte av ljudet från allt (igenligen trevliga) sorlet ute från altanen. När jag lagt barnen så gick jag själv o la mig. Somnade och hörde inte att det hölls på till halv 4.

Idag firade vi Katti som fyller år imorron. Hon fick 3 st Marrimekko skålar av oss allihopa. O det blev hon glad för. Hon fick en liten ljusblå, en stor vattengrön o en stor lila. Det va jättefint ihop.

Därefter åkte vi hem. O det är riktigt skönt o vara hemma igen. Jag behöver vila mycket nu för att försöka komma tillbaka igen.


"För allt du hatar hos dig själv - förlåt dig själv.
För allt du skäms över.
För allt du är stolt över.
För allt du vill dölja.
För allt du vill visa upp.
För allt som inte blev som det skulle.
För allt du är.
För allt du vill vara.
Förlåt dig själv."

- Jonas Gardell, En komikers uppväxt

1 kommentar:

Unknown sa...

Gud vad gott det såg ut, sitter på jobbet och är svin hungrig.
Men du Rosy det lät inget vidare, hur går det med samtalen?
Du får inte sluta med dom, alltid skönt att rensa tankar med någon proffsig.
Dumt när det blir så, men du måste hitta något sätt KBT att möta och bryta din ångest.
Ja nu pratar jag som om jag visste bäst, men så är inte fallet.
Vill bara att du ska må bra det vet du. Vila på nu gumman och ha det super fint..kram