2010-08-18

Sjuk

Igår vi 11 ringde dagis o sa att Alicia kräks. Så det va bara o stiga upp ur skönhetsvilan o åka o hämta henne o Elias. Här hemma hade hon "bara" lite ot i magen o va snabbt rastlös. Ville åka o hälsa på allt o alla. Men dt va svårt för henne o förstå att det inte gick för att hon hade kräkits. -Men mamma, jag känner mig inte sjuk.... Ja ibland är det bara svårt när orden säger en sak o kroppen en annan.
Så idag är vi hemma på en karrensdag o imorron blir det dagis igen. Dom har ju längtat så efter alla kompisar
o fröknar o allt.

Iza har i två dagar varit världens tjurigaste hund. Hon har inte lyssnat o sprungit iväg. Känns som lite uppror över nått. Jag har ingen aning. Hennes ena öra la sig ner igår o jag frågade Ninni om det skulle va så. Jajjamen sa hon då o att det berodde på hormoner så det är kanske hormonerna som har spökat även i det andra fallet med. Idag ligger båda hennes öron, men dom reser sig igen. Annars har hennes aptit blivit bättre igen. Inte 100 bra men bättre.



5 kommentarer:

Ninni sa...

Vi kan tejpa dem om du är orolig, öronen.
Men jag tror inte det är ngn fara!

Ida sa...

Bror Ixon hoppas att syster Iza snart blir bra igen :)

Rosa sa...

Vad hade du gjort då Ninni? Hade du tajpat om det va din hund?

alex sa...

Kan någon förklara det där med öronen??
Hänger inte med!!!
Hon är verkligen skit söt Rosy..

Ninni sa...

alex, skönhetsgrej.... för att hon ska få perfekta utställningsöron...