2010-09-27

Detär inte sant....

Båten är uppe. Skönt för idag blåser det sm bara den. O som jag skrev igår så va vi i simhallen med Johan, Ebba, Jacob o Axel. Vi hade en jätteskoj stund. Dom hade slut på band i simhallen så jag o tjejjerna fick byta om inne på det Romerska badet så när vi hade badat färdigt så skulle vi ju basta o lite så. O då hoppar dom modiga tjejjerna i det iskalla vattnet. Phu. Jag gick i till knäna sen höll jag på att domna bort. Modiga va dom iallafall.

Så i gårkväll skulle vi mysa lite med lite cornflakes kakor efter maten. Vi fikade alla upp o gick från bordet. Elias hade en liten bit kvar som han gick o gnagde på. Alicia såg det o började ylaom att Elias hade tagit hennes kaka, en kaka som hon hade gömt i soffan för att sitta o smaska på när vi andra hade ätit upp våra. Vi hittade inte Alicias kak någonstans o efter en stund så fattades Iza. Hittade henne mumsandes på kakan under soffan. Efter konsulterande med mina hundexperter (Ninns & F) så ringde jag djursjukhuset o vi fick komma in med en gång o hon fick kräkmedel så hon skulle kräkas upp kakan. För choklad är väldigt giftigt för hundar. Vi fick stanna kvar en liten extra stund för hon hade påverkad puls men när den va stabil och hon hade fått lite vätska under huden så fick vi åka hem.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det har jag hört att chocklad är, men varför?
Alltså vad finns som är giftigt i det, men tanke på hur mkt vi kan klämma i oss?
OM dom nu mot förmodan får i sig en bit, vad händer då?
Ja nyfiken jag!!
Hoppas du mår lite bättre nu Rosy, stor kram o låt höstsolen skinna över Marklanda..o Villanshöjd

retabl sa...

Hej Rosa!
Vilket sammanträffande... jag fick ringa djursjukhuset i Kalmar igår. Aza rotade fram en godispåse ur Lisas väska. Det var naturligtvis chokladbollar i den som Aza åt upp. Men det var ingen ren choklad, utan blandat med havregryn och socker mm. Vi fick rådet att kolla pulsen och se hur hon mådde. Men det var lugnt med henne som väl var. Så är det med nyfikna gårdisar=) Kram Charlotte