2010-09-14

VM

I fredags åkte jag ner till Danmark ihop med Sandra. Vi skulle kolla in Rottwailer VM. Fredrik skulle tävla med sin Quizmo i spår, lydnad o skydd. Vi befann oss i Ishöj hela helgen. Det va hundar för hela slanten. Vart man än tittade så va det Rottisar så långt ögat såg.
På lördagen hade Fredrik spår o det hade som placerat 10 mil bort så jag o Sandra höll oss på stadion. På kvällen så åkte vi o åt hela det svenska laget med anhängare. Det va mycket trevligt och roligt och lära känna alla dessa nya människor.

På söndagen hade Fredrik först lydnad o sen skydd. Jag tycker att han o Q va såååå duktiga. Det va mycket och tänka på o många moment som skulle gås igenom. Fredrik o Q fick 81 poäng på spåret, 76 på lydnaden och 86 på skyddet. Sammanlagt 243 poäng och en 23.e plats av 45 tävlingsekipage.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag fattar inte ett skit av poängen eller jag fatta inte något alls med hund tävlingar, är det kul??
Men det är min vänskapliga plikt att skriva här inne och då säger jag som så!!
Jag fattar ingeting!!
Men ni verkar ha haft kul så det är ju bra..kram