2010-09-16

Dogs

Igår eftermiddag kom Fredrik o Blaze förbi en runda. Vi skulle föra samman Blaze o Iza. Iza är nämligen lite katig och dominant så vi ska försöka få henne o förstå det där med rang. Vi började förra gången med Dizzy men hon va ju för jäkla snäll så nu va det dags för B. Dom härjade runt o lekte som bara den. Att ha Fredrik här gjorde mig lugn. Vi hjälptes åt o klippa klorna på Iza. Hon är ett vilddjur när det gäller den biten o både jag o Fedrik har bitbärken på händerna. Blaze är i höglöp oxå så Quizmo tycker det är lite jobbigt så jag behöll Blaze här. Vi får se hur länge hon stannar. I morse tag Anders ut henne innan han gick till jobbet o sen fick hon vara nere tills vi steg upp. När jag kom ner så hade hon hoppat upp mot köksbordet och fått tag på påsen med hundmat o den va tom. Jäkla tjuv... Om en stund ska vi gå ut på en lite promenad.
Igår körde Anders o köpte en hundgård i Kalmar. Vi fick 15 sektioner varav 1 dörr, 2 bäddar o ett litet plåttak o en innedörr för 2700 kr. Känns super så nu ska här byggas hundgård. På vägen hem från Kalmar har Elias o Anders en liten dialog: Elias: - Luktar bajs! Pappa: - Jag vet. Elias: - Luktar Elias rumpa. Pappa: Jag vet. Vi är i Lessebo... Puss min underbara unge!!
Jag är fortfarande lite kass i magen men inte som igår. Hoppas den stillar sig snart. Jag ska jobba på lördag o det ska bli jätteroligt!!!

Inga kommentarer: