2010-09-02

Fort. torsdag

Mötet med kommunen o Fk gick bra. Dom önskade mig lycka till och tyckte att jag såg glad ut.

Ikväll har Fredrik o Dizzy varit här. Fredrik hjälpte Anders med att bär in all vår pellets. Jag är så tacksam över att få den hjälpen. Dizzy har hängt med Iza som har ett jäkla dominans beteende. Det måste bort!! Jag tror dom hade lite skoj ihop iallafall o nu e jag inte längre orolig för att hämta hit Dizzy. Men jag ville ha Fredrik här första gången så han kunde hjälpa mig. Och det fick jag. Vi hade en korrektions och avslappningskurs med Iza. För att lära mig hur jag ska bete mig i Izas dominans.
Nu ligger hon här jämte mig i soffan o är helt slut, sover som en stock!!

Ida: Iza hade en jättekonstig relation till mat (fast ändå inget ovanligt eller konstigt igentligen. Här hemma åt hon typ när hon ville. Så vi fick slänga mat o så. "tvinga" i henne när vi ansåg att hon ätit för lite. Hos Ninni åt hon med god aptit då hon hade konkurrans med dom andra valparna. Så mat ville hon ha.... Jag åkte upp till Tassar o Morrhår o köpte Bravo färskfoder o Iza äter med GOD aptit ½ bit 3 gånger om dagen. Alltså 1½ burgare per dag. (det är maxdosen för en hund som väger mellan 1-5 kg.)

Nu e det snart bingen för mig. Är jättetrött. Jobbar imorron oxå sen blir det ledigt för helgen o stundande 30-årskalaset för fina Angelica. Barnen ska vara hos Jon, Marie o Albin o det va Alicia som valde barnvakt denna gången. Det tyckte jag va ett bra val, mycket roligt att hon ville vara hos dom. Vi behöver bli lite bättre på att umgås kusinerna emellan.... o deras föräldrar.

3 kommentarer:

Ida sa...

Okej, va skönt att det har blivit bättre :)
Vi o Ixon kan leka på lördag om dte fortfarande funkar för er. Vi kan komma förbi er i marklanda i såfall em/kvällen om det funkar. Vi akn ju byta tfn nr :)

Ninni sa...

Det är mkt billigare hos Christel, 25 kg 420 kr (180 burgare).
Man hämtar hos henne under levereransdagen och betalar sedan mot faktura.

Rosa sa...

Ninni:
Mycket o mycket...
Det kostar 448 kr för 25 kg.... (o ingen bensin)
Men jag köper gärna av Christel nästa gång. Huvudsaken är att vi är igång!!! Iza slukar det med ett huj. Hon hade kunnat äta mer än "max" för hennes kilogrupp.