2009-06-06

Nationaldagen

Idag är vi hos mamma och umgås. Vi har varit och tittat på fotboll. Matildas bror spelar i Landskronas ungdomslag och dom mötte Östers motsvarigheter. Öster vann med 2-1. Elias skulle sova precis när det va fotboll. Trist tyckte jag och anmälde mig frivilligt att gå en runda med honom. Trots röd dag o allt så va både Skokanonen, Familyhouse och Plantagen öppna...

Ikväll ska vi äta gott och umgås. Ett o annat glas rosévin ska nog oxå slinka ner.

Det lagades god mat som vanligt. Fast detta är något som jag o Anders måste göra igen. Backoninlindad Fläskfilé med soltorkade romater i och ungsbakade nypotatis med vitlök o salt. Till detta en under bar sallad med avocado, melon, äpple och rödlök. Åh jag blir hungrig bara jag skriver om det=)
Givetvis så skulle vi kolla på fotbollen som så många andra, men hur bra va den då??? Till och med jag som inte är så kunnig eller intresserad fattar ju att nått är fel med laget. Eller kanske inte laget utan med något som tillhör laget, Lagerbäck kanske... Vem vet. Men så här såg det ut framför Tv: iallafall....

Inga kommentarer: