2009-06-29

Vilken helg

Helgen började inte bra. Jag har legat sjuk flera dagar med förskylning och feber. Natten mellan fedag o lördag hade jag 39 grader. Hadeingen röst för fem öre när jag vaknade och halsen va så öm och har varit i flera dagar. Usch och blä. I med lite fler alvedon o så fick jag lite energi och på lördagen så grävde jag 4 hål o gräsmattan sen va orken slut. Anders två börder Jon o Peter kom ut med deras barn och dom hjälpte oss enormt. Tillsammans med Anders byggde som klart tvättställningen så jag slapp och sen hjälpte dom oss med att bära in 5,5 pallar pellets. Anders hade redan fått in 2,5. Jösses. Det sa ju bara swiss så va dom borta. Tusen tack för det.


Elin va med ute och latjade med barnen medans dom badade sprang runt som nakenfisar hela eftermiddagen. Lite härlig fika måste man ju oxå ha.


På kvällen så tog sig alla utom jag ett kvällsdopp innan vi åkte hem o grillade.


På Söndagen va vädret lika härligt fast det blåste inte lika mycket så vi packade båten full och åkte iväg på en tur. Vi åkte till en härlig badplats ute på en ö i Helgasjön.



Efter lite bad o mat så va det dags för premiären av årets wakeboardsåkning. Åh så härlig det va. Jag njöt av att sitta i båten under en värmande sol o barnen va jätteduktiga o satt stilla och tittade på den som åkte.

Peter

Jon
Anders
Jag
Vi avslutade dennahelg ute i Elofstorp med lite kattungar, drakflygning och grille. Det va en härlig eftermiddag o kväll. Barnen stannade kvar därute o sov över. Anders o jag skulle gått på bio men det va ju så¨underbart väder så jag ångrade mig. Vi gick inte på bio. SOvit som en prinsessa inatt, men vaknade tidigt. Nu ska jag efter att ha suttit här en ganska lång stund käka lite frulle och sen ska jag börja klippa gräset. Inatt är det jobb som gäller igen. Ska faktiskt bli lite skönt att få jobba lite. Få ordning på hjärnan lite grann.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad härliga bilder =)
Åkte du med - COOLT


Nej läget är oförändrat.
Hon svarar inte alls på deras behandling, hon har en dubbelsidig blödning på båda hjärnhalvorna.
Dom OP inte heller för en OP hade hon inte klarat av, vad de gör är att avvakta.
Att kroppen själv ska absorbera bort blödningen från huvudet.

Men det kan gå både bra och dåligt med tyvärr ser inte oddsen bra ut.
Hon ger ingen respons heller på det tester det utför, på vakenhet osv.
Nu vet vi iaf vad som hänt.
Hon stod och vänta på bussen, om hon sen skulle ta bussen som kom vet vi inte.
Men han hade bara kört rakt på henne när hon stod och väntade.
Jag förmodar att det var bussen hon skulle ta och stod långt ut på trottoaren. Så kommer han dundrandes och kör rätt in i huvudet på henne.
Han sitter för övrigt i häktet!!

Rosa sa...

Men vännen då... Det måste vara skitjobbigt. Jag vet ju hur nära ni är varandra. Mina känslor o tankar jag hade då morfar blev hastigt o lustigt sjuk o så två dagar senare så va han borta.
Jag önskar återigen att jag kunde komma upp o vara hos dig. Men det är inte så himla lätt. Vi får satsa på augusti.

Kram kram