2009-06-23

Vilka underbara dagar

Igår efter jobbet åkte jag o hämtade barnen och en supersnabb runda hem, sen gick volvon mot Arabybadet. Mormor va där o mös i solen. Anders kom med lite bullar och jag hade tagit saft med mig. Alicia bytte om till baddräkt och hoppade i sjön. Elias va lite mer avvaktande. Men till slut hade han doppat knäna...=)

Vid 17 åkte jag till SF o jobbade ett pass där i foajén o va hemma vid 00.20

Idag så har vi lekt med Matilda, Ella o Sofie. Barnen har badat i den lilla poolen. Då den stora saknade sina ploppar så vi kunde inte blåsa upp den. Så ikväll har hela familjen varit o handlat o då köpte vi en ny pool. Så den ska vi vårda ömt. Vi kan ju inte vara utan pool i sommar.


Sen är det ju tisdag idag och sommaren har ju börjat, det betyder Allsång och Morden i Midsommer. Jag älskar tisdagskvällar på sommrarna. Ikväll så va Henrik Dorsin med och sjöng först Tingeling och sen "trubbade" han en skitrolig låt om en gaffel. Jag skrattade som bara den.

Imorron ska vi åka med Alicias tumme till doktorn. Den är för andra gången helt svullen och röd. Jag kan trycka ut var ur tummen och det känns som det ruttnar i den. Det började med att hon fick en blånagel, o så tappade hon naglen men efter att tag så blev hon sämre i tummen igen så p midsommarafton så hade den svullnat upp o idag ser den ut såhär.... Blä säger jag o hon har ont i den säger hon, tro jag det. Men som sagt imorron är det doktorn som gäller...

1 kommentar:

Unknown sa...

infekterat är det, provat alsolsprit omslag?