2009-08-07

Hemma

Våra dagar på Öland va helt underbara. Vi solade och badade varje dag. Va på upptäcktsfärder och hälsade på hos folk. Dagarna gick så fort. Vi skulle åkt och satt oss utanför slottsruinen i onsdags men efter en rolig dag så orkade vi inte. Ulf Lundell spelade så viss så här i efterhans så ångrar man sig lite men men gjort e gjort. Sista kvällen va vi hemma hos Peter. Vi lagade lite mat och gick en härlig promenad. Alicia lånade Ellens cykel och cyklade hela rundan. Hon är jätteduktig nu. Men än sitter stödhjulen kvar. Hon är inte på långa vägar redo att släppa dom. Sista dagen så tog Anders ungarna o gick till stranden så städade jag stugan. Därefter mötte jag upp och vi solade o badade hela dagen. Vid 15-tiden packade vi ihop och begav oss hem. Packade in i bilen och skulle bara säga hej då till Lisbeth o Claus (dom som har stugan). Alicia ville oxå klappa hunden en gång till. (dom har 2 taxar) Först tog hon ut den en, en valp från ifjol. Men den skällde bara hela tiden så då gick hon i o skulle hämta den andre. När Lisbeth gick ut så smet den lilla ut igen och vi fick inte tag på henne. Och rätt som det va så sprang hon ut på vägen. Vi hör hur en bil bromsar och sen en duns. Därefter så kommer det ett sånt hemskt tjut o konstaterar lite snabbt att hunden har blivit påkörd. Claus stod redan där ute o hade tagit hand om hunden när vi kom ut till vägen. Dom körde iväg till vetrinären med en gång. Det blev ett tråkigt slut på Ölandsvistelsen.

När vi kom hem så märkte jag att Elias haltade. Kollade hans fot och han va blå o svullen under trampdynan. Jag fick inte röra vid foten för honom. Han blev skit arg varenda gång. Jag ringde in o dom tyckte vi skulle åka in så då gjorde vi det. Det va lungt så vi kunde komma på en gång. Vi va där kl 19.40. När vi va klara efter att ha träffat doktorn så va kl 21.20!!!! Hejja Strandbörkets vårdcentral och jourläkarcentralen....Jag har bytt vårdcentral tack o lov vad glad jag är över detta. Men då sa läkaren att han hade 2 gruskorn i foten o en massa små sår. Det va det enda. Jaha sa jag så man får en blånad och svullnad o så ont att man inte vill gå på foten o att ingen få ta på det av 2 gruskorn. Jaa sa hon då o flinade, skulle det vara likadant imorron så får ni söka er vårdcentral för vi stände nu vid 21.... Jaha.... ni stängde nu...2 gruskorn...Tack sa en sur Rosa o gick ut till bilen.

Precis när jag kom unt så kom det 2 ambulanser o 1 akutbil o 1 polisbil farande förbi i 300 knyck. Usch tänkte jag, nu har det hänt nått otäckt. O så åkte vi hem. Idag när jagva inne o handlade lite så lästa jag på Aftonbladets förstasida att en 6-årig pojke hade druknat igårkväll vid Växjösjön. Detta är ju så hemskt. Usch usch usch!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

ja jag läste på aftonbladet, vad hemskt, men hur kommer man nu bort från varandra?
det fattade jag inte riktigt..
stackars lillen då, insistera på att det ska kolla han riktigt ifall han har fortsatt ont..