2009-08-22

Ont

Dagen idag skulle bli en bra dag. Frukost med hela min familj o sen skulle jag o barnen åka o leka i Alvesta o familjen C. Därefter kalas o sen jobb på SF. MEN... när jag sitter vid köksbordet hemma hos mamma gör jag något o det börjar göra ont i ryggen. Efter en stund sträcker jag mig efter nått på bordet o fastnar. Jag reser mig upp och känner att det svartnar för ögonen. Jag ber Carl-Johan om hjälp. Han lyfter mig lite men inget hjälper. Till slut gör det så ont så jag kommer varken hit eller dit. Jag får Voltaren i gel o även en 100 mg Voltaren tablett och sitter med värmekudden. Jag kan inte andas och könner att paniken stiger inom mig. Visst jag får ju syre det vet jag ju men när man bara kan ta andetag som är 1 sekund långa så får man smått panik.

Kom på att jag skulle ju jobba...ringer Henke om telnr till chefen o chefen som är i stugan blir lite irriterad o säger mer eller mindre lös det. Ja, vad trodde han att jag skulle göra. Om jag inte hade ringt honom hade han säkert undrat över det. Känner mig kluven i detta. Men jag önskar chefen en trevlig kräftskiva....=) Ringer tillbaka till Henke o får lite telnr av honom o ringer Liljan först. Liljan är en pärla o tar mitt pass. Därefter så satte jag mig i mammas fotölj så bekvämt jag kunde o önskade att det skulle bli natt. Mamma har tagit hand om barnen på dagen o C-O o Mathilda skjutsade Alicia till Tinnas kalas på Leo´s. Vid 16-tiden bad jag mamma o ta med sig ELias ut en stund till lekparken o jag gick o la mig o lyckade slumra lite i mammas säng. Vid 17.30 kom C-O o M o hämtade mig o Elias o vi hämtade A från kalaset. Dom skulle ju vara barnvakter idag när jag skulle jobba o A är på Öland så dom fick snällt följa med ut hit och hjälpa mig med barnen trots att jag inte jobbar. Jag kan inte lyfta Elias eller nått. Sitter här rakt upp och ner i soffan.

Sen en sak till när jag ändå är låg av smärta i ryggen så hade jag fått ett inlägg idag. Jag letatde upp vad denne ANONYMA person hade kommenterat. Kommentaren löd: Otroligt att en ung människa som du kan lägga ut denna historia på sin blogg. Du borde gå under psedonymen Björn... Vederbörande hade kommenterat den där roliga SKRÖNAN om en utvecklingsstörd som hade fångat ett troll. Jag srattar bara jag tänker på det!!!! Hahaha!!!
Min tanke går automatiskt till att det finns många männskor på denna jord som inte har någon humor, som inte vill eller kan skratta och se det roliga i livet. -Du ANONYME, tack för att du tycker jag är ung, jag bugar och bockar, sen undrar jag som sagt om du inte har någon humor och sist men inte minst, vem fan e Björn???
Psedonym är inget jag behöver för jag e jag o jag står för allt jag skriver här, till skillnad från er anonyma som inte vågar stå för det ni tycker....Moouuaahhaaaa!!!

Är det någon nu som läser denna blogg som inte fattar att man inte ska vara anonym i sina inlägg???

Jag har en vän som jag vet kommer att säga till mig, Rosy bry dig inte... Nä jag vet men jag är så satans låg idag av smärta så jag kan inte annat än att lägga energi på det.

3 kommentarer:

Unknown sa...

NEJ Rosy Rose bry dig inte och hoppas att den onda ryggen går över.
Tur att du fick hjälp med barnen och vila vila vila..KRAM

Anonym sa...

Nja, kanske är de anonyma människor som känner dig... just därför är de anonyma.. ett sätt att förmedla vad de känner, tycker och anser...

Rosa sa...

Du, anonyma människa. Om du känner mig så tycker jag verkligen att det är på sin plats att inte vara anonym... Om det nu är så att att du känner mig så borde du veta vad jag tycker. Men om du inte vet det så ska jag tala om det. DET ÄR FEGT ATT VARA ANONYM!!!!