2009-11-08

Söndag

Vart har denna helg tagit vägen. I fredags då Elias fyllde år så va vi på Leos Lekland och röjde gärnet. Efter att Elias åkt den stora långa rutchkanan en gång så knatade han upp själv och bara drog iväg. Jag hann inte med och han bara skrattade o skrattade o skrattade. Det va så roligt. Vi va överallt samtidigt och vi hade alla jätteskoj. Vid halv 3 tiden gav vi upp. ELias somnade i bilen hem och vi andra mös i soffan med en film medans han sov. Lite fredagsmys med Tacos är aldrig fel o så kom mormor med lite paket. (kort kommer....)

I lördags så upptäckte jag lite in på dagen att Tissan haltade. Jag är väldigt rädd för att bli riven av en katt och så fort jag tog i Tissan på hennes onda ställe började hon morra och så. Jag ringde in bättre kunskaper. Ninni kom förbi och hjälpte mig att kolla vad det kunde tänkas vara. Hon fick ut något ur benet och det känndes som att det hjälpte. I samma veva kom Chrille o Camilla med barnen och vi skulle ha lite lördagsmys. Jag o Camilla drack lite vin och vi lagade pizza. Det va gott. Småprat och barnlek. Dom fick äran att prova mitt expriment från lördagens smålandspost, en lakrispannacotta. Det va lite suspekt men ändå gott...En konstig smakupplevelse.
På dagen hade vi städ o röj i garaget. Vi ska ställa in bastun där så den kommer under tak. Det blir inget större bygge från Anders sida just nu och detta är den enklaste varianten. Usch vad skit och skräp man samlar på sig o då har vi bara bort på Villanshöjd i 3 år.

Idag söndag så jobbar jag hela dagen. Så jag får säga grattis på farsdag så här + att Anders fick en lite paket igår, lite förtidigt.
Sen vill jag bara skänka en stanke till min kära kollega Roger som är hemma och sjukskriven. Jag tänker på dig i massor...

Inga kommentarer: