2009-11-26

Torsdag

Idag är den en riktigt grå dag. Det blåser som bara den och det är så grått så grått så man undrar om det kan bli mer grått. Regnet piskar lite oxå. Jag fick sov relativt länge idag. Alicia kom in första gången vid 8.20. Vid 8.30 va hon kissinödig o vid 8.40 vaknade Elias. Dom lekte lite på sina rum så jag kunde slumra o morna mig lite så vid 9 steg vi upp och det va skönt o få sova. Jag förstår mig inte riktigt på min sjukdom. Jag har ätit penicilin nu i 4 dagar men febern sitter som en smäck. Jag har fortfarande 38.3 i temp o den ger sig inte. Ilningarna i luftrören har inte heller mattats av ännu. Det ända som är dämpats är hostan. Jag har ju fått världens bästa hostmedicin, ja ni vet sån där cocillana kuckelimuckmedicin. På tal om den så har min doktor skrivit ut den med råger. Han har skrivit ut 2 liter till mig. Så nu har jag cuckelimuckmedicin hur länge som helst. Än så länge har jag nog använt ca 1 dl..Haha!! Nu skulle man bara ha någon hjälp med att få sova. Äsch förresten det kanske inte behövs för snart är man väl frisk o då blir ju allt som vanligt.

Vi har luskat ut vad Elias kallar Alicia. Han kallar henne för Ninna eller Inna. Vi hör inte rikigt vad han säger men det är åt det hållet. Inte lågiskt men vem har sagt att allt är logiskt...

Nu ska vi kolla på en film o krypa upp i soffan o mysa under en filt.
Det rekomenderar jag alla att göra sånna här gråa dagar.
Ps. Jag har nu provat båda mina teer, o dom va riktigt goda båda två, men Lussete:t va speciellt o det är ett rent fikate. Inte till frukost eller så.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag var skit dålig i luftrören, tog nästan en månad att bli frisk.
Nu vet jag inte hur mkt det sitter där för dig, men jag hade segt infekterat slem.
Som man kräktes av.
Kan vara en reaktion på spruten också, Jens var dålig i ca 2 veckor efter den med influensaliknande symtom.
Eller han åkte på en influensa i samband med sprutan.

KRYA PÅ DIG och Ninna eller Inna är väl gulligt att lillbrossan att kalla storasyster.
Kan hälsa från Idre att här regnar det med och inte en gnutta med snö..blää
Ska hälsa Max att gudmor tycker man krypa ner i soffan, mysa och kolla på film..
Han vill mest krypa omkring dra ut saker han,,

Rosa sa...

Jag vet inte hur hård det sitter, men doktorn sa att jag va nära o få lunginflamation men att vi stoppade upp den med hjälp av pencilinet.
Det ända jag vet är att det isar och är tungandtat o att jag har feber o är svag. Knäsvag.

Kram kram

Unknown sa...

OK..låter som det jag hade.
Tung andat så man fick ångest jag fick åka in och ventilera två gånger och sen pulmicort? Bricanyl?
Minns inte vilket det var.
Blir det inte bättre imorgon, så ring doktorn IGEN och säg att du har tungt med andningen.
Antibiotika tar bort baciller men kanske inte slem.
Inte heller cocilliana, den dämpar bara hostan.
Men du kanske har mkt tjockt slem och inflammerad.

Ja ring dr imon..