2009-12-26

Elofstorp

Idag efter en sovmorron fick vi sätta fart för att åka ut till Elofstorp för att fira jul med Anders familj. Vi va vid Tomteberget och vinkade till tomtarna o där stod som "vanligt" en korg med varsin julklapp till barnen. Efter den härliga promenaden så gick jag i däck. Jag gick upp o skulle bara vila lite o efter 2½ timme kom Anders o väckte mig o sa att maten va klar. OJ!!! Vad jag hade sovit...!! Så va det dags för julmat igen men åh så gott det va igen. Vi bröt lite igårkväll med fläskfile med beaneisesås o råstekta potatisar så munnen tyckte julmaten va god igen.
Sen kom tomten....... o vad barnen spanade o höll utkik efter honom o så såg vi en liten lyckta komma gåendes o där va han...!!

Det kryllades återigen av paket o alla barnen fick varsin radiostyrd bil av Peter o va dom har kört med dom. Man har fått se upp med vart man har satt sina fötter.

Ikväll vid 20 ska vi se andra delen av Stenhuggaren, första delen gick igår o den va riktigt bra. Så jag längtar.
Sen skänker vi en stor tanke till Jon som sitter på flyget till Nya Zeeland o som ska hälsa på Björn i 3 veckor. Vilken härlig semester.

Inga kommentarer: