2009-03-02

Idag har det varit en dag med mycket jobb. Jag har varit väldigt låg idag, med en liten tutch av illamående och en satans huvudvärk. Men går man till jobbet så får man ju jobba iallafall. På morgonen kom det 5-6 pallar från Proffsen som vi va tvungna att få in o innan vi kunde få in dom va vi tvugna att flytta på 5 pallar med andra grejjer bla bilstolar och en massa leksaker, täcken kuddar o madrasser. Men med lite jävla annamma så har mycket redan fått sin rätta plast.

När jag kom hem så hade Anders lagt barnen en liten stund. Jag betalade den sista räkningen och så såg vi klart på Babel som vi spelade in slutet på igår. Lite kvällsmat kom på bordet och Alicia ringde en kompis så dom bestämde att dom skulle leka här imorron efter dagis. Superkul.

Sen någonstans i allt som händer på kvällen så slog Elias sig. Det började blöda från munnen och det tog ca 20 minuter innan det slutade. Jag kylde och så precis som man ska göra. Jag ringde oxå sjukvårdsupplysningen för att höra vad dom tyckte. Och då tänkte jag närmast på hans tänder. Man har ju hört att man ska anmäla mun/tandskador till försäkringsbolaget. Och jag tycker att Elias ena framtan går att röra lite på så då tyckte dom att vi ska till tandläkaren imorron och att det ska anmälas till försäkringsbolaget ifall ifall det blir några framtid men/skador. Phu, detta barn går mig ibland på nerverna. Han är ju precis överallt och klättrar och klänger.
Men sen måste Alicia få en eloge... Elias drog ut alla filmer i filmlådan medans jag va o kissade o Alicia sa till mig. Men jag kännde bara att jag fixar det när baren gått o lagt sig. Så jag sa att nu borsta vi tänderna.....Alicia sprang iväg ojag började med Elias. La honom o när jag kom ner igen så hade Alicia plockat in alla filmerna i lådan igen, utan att jag bad henne. Lilla goa unge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men stackarn då, var det inte han du hade fått för dina synder :D
Vet precis hur det är med en klätterunge som ska upp på allt.
André var lika, Jakob är faktiskt peppar peppar lugnare på den fronten.
Men upp ska dom, ner också på ett eller annat vis.
Fin hon är Alicia hon kanske kände att hon kunde göra en liten insats när ni haft en gråtandes och blödandes Elias.
O du..ta det lugnt med alla jobben..