2009-03-31

Tisdag den siste mars

Idag har jag jobbat som en tok på BP. Jag är rätt ofta själv på mornarna mellan 8-10 o då får jag jättemycket gjort. Jag är så tacksam över att Uffe går med på att jag är där så tidigt så att jag får gå hem lite tidigare. Annras hade det inte gått. Jobba till 18 på BP o kvällar och nätter på Kungsvägen. Då hade jag aldrig fått se min familj. Åh det är så skönt. När jag går där o "skrotar" på morronen så har jag stereon på högsta volym och jag fixar på lagret, prismärker, flyttar om i butiken. Ja jag gör allt jag bara kan hitta på för att få saker o ting gjort innan vi öppnar. Innan när Ilona inte va sjukskriven gjorde hon o Uffe mycket av det jag gör på kvällarna efter stängning o dom gjorde det tillsammans o det är ju deras företag. Jag vill ju som sagt gärna komma hem i dräglig tid=)

Idag hämtade ju jag barnen eftersom Anders är iväg o det va riktigt mysigt. Alicia hade haft Sköldis med sig till dagis idag o nu är hon borta..... det va ju en tidsfråga. Hon säger att hon har grävt ner henne en sån häääär bit i sanden så imorgon blir det till att gräva. Dat har hon sagt att hon ska göra. Hon blir liksom inte lessen när saker försvinner. När hon slängde/tappade bort sin kanin på Teneriffa så ryckte hon lite på axlarna o sa att hon hade fler hemma. Hmmm, vet inte om jag gillar detta.

Pratade med Nieves igår. Dom har det bra där uppe o Max är så snäll sa hon. Skriker ingenting utan bara sover o äter. Jag hoppas innerligt att vi får tag på en husvagn en vecka i början av sommaren så vi kan åka upp o hälsa på dom. Varför det hänger på en husvagn är för att vi ska slippa sträckköra hela vägen upp. Det blir så jobbigt för barnen så då tänkte vi att vi kör upp på 2-3 dagar o ser oss omkring på vägen och gör en semester av hela resan. Stannar ett par dagar o sen kör hem p 2 dagar. Det skulle bli en perfekt resa tror vi.

Anders har det bra i Karlstad. Han bor på ett fin hotell och har varit o bubblat o bastat o sen ätit buffé som hotellet bjöd på. Nu ligger han i sin säng o käkar godis. Hur lyxigt kan man ha det???
Men det är han värd......snart sätter ju skogsplanteringen igång.... hehehehe!!! (Jag avundsjuk, nädå!!)

Nu ska jag kolla på tv i lugn o ro. Tjing på er!

1 kommentar:

alex sa...

Eller så äger det saker som man är livrädd för att slarva bort.
Vi har en trasa, ja för en snutte är det då inte längre. O en hund som är livet, man kan inte leva utan dessa två och det blri panik det gånger det kommer på villovägar.
Vi ska med börja kolla lite husvagn eller iaf boende.
Annars kommer vi nog ner iaf, men då blir det ju inte som vi planerar.