2009-03-12

Vilken dag...

I natt vakande jag av att Anders va genomsvettig. Febern va tillbaka och han stannade hemma idag och vilade. Jag åkte iväg med 2 barn i bilen. Alicia skulle lämnas först för dom skulle till Kullen på utflykt, men det gick inget vidare. Hon började gråta och va jättekonstig. Hon grät och grät o sa att hon hade ont i magen o allt. Min vånda gick mellan att bara lämna henne, försöka få henne glad och lämna henne eller åka hem med henne igen. Det sistnämda kände jag inte va nått alternativ för då kanske hon inte skulle vilja gå till dagis igen. Så jag gjorde allt jag kunde för att få henne glad igen. Det tog 20 minuter o med lite hjälp av Maja Roos. Sen sa fröknarna till Anders när han hämtade henne att dom hade tempat henne för hon hade varit konstig hela dagen och dom trodde hon va sjuk men ingen feber där inte. Mendas jag sen körde bort Elias till sitt dagis kom det ett sms, då va det Sofie, som skrev att hon låg nyopererad på sjukhuset. Nä men va fan tänkte jag. Styrde kosan till CLV och köpte en tidning och lite godis o knatade upp. O där låg hon.... Usch och fy vad trist men nu är det onda borta och hon skulle få åka hem. Jag tog ett kort på henne där hon låg o sa att jag skulle blogga det. Hon sa inte nej men nä, jag lägger inte ut det. Jag ska skicka det till henne istället så hon har ett minne för livet. Detta inebar ju att jag kom lite sent till jobbet idag. Jag skulle ha jobbat till 16 men stannade till strax innan 19 istället. Det funkade att göra det idag.
Tilda, Tulle och Theo kom in en runda så vi småsnackade lite. Jag mös med Theo. Vi ska försöka få ihop en träff nu på söndag. Det ser jag fram emot.

Nu ska Anders och jag kolla på Hellboy. Ha en underbar kväll allihopa!!!

Inga kommentarer: