2010-05-14

Klämdag

Idag är den en sådan där underbar klämdag. Vi tog sovmorgon vissa av oss. Vi steg inte upp förrens vid 10. Dagen va varm o skön. Vi åkte in till stan hela familjen och shoppade ett par nya springskor till Anders. Han börjar få lite ågren över att hans bror kommit igång så bra. Hahaha, nä då skämt och sido. Hans springskor är håliga och det va liksom dags. Snart har hans hälsena läkt så då är det dags. Vi köpte oxå en fin sommartröja till Elias.

Därefter åkte vi till plantagen och shoppade blommor till våra utekrukor och även två krukor med Björnbär. Så nu ska vi bygga en trälåda med spalje och plantera Björnbären i. Sen ska den ställas framför altanen på framsidan. Ojojoj så fint det kommer att bli.

Vi hade varsin bil idag för vi skulle eventuellt åkt ut till Maria o ridit jag o Alicia men vi fick inte ihop det så vi ska åka dit imorron istället. Så jag lovade Alicia en film. Vi gick in på Media Markt och där stod Jimmy. Efter lite småsnack så säger han: Du ska inte köpa ett PS2 för 499 kr? Skämta du sa jag... o vips så va jag ägare till ett PS2. Vad gör man inte för överkonsumtionen o I-landsproblemen???!!! Vi fick ett bra pris på ett spel som Alicia kommer att älska.

Elias somnade på Anders arm inne på Plantagen vid 15.20 o kl 18 gick jag upp o väkte honom, då hade Alicia oxå sovit en stund på soffan. Jösses vad det märks tydligt att dom inte är friska till 100%

Kvällen skulle ha innehållit lite grille med vänner men sjukdom föll över Häringeryd så det bidde inget. Jag o Anders myser med kebab o gyros istället.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilket fynd!!!
O Björnbär..fy så gott