2010-05-13

Ledig

Igår började jag långledigheten med att gå på party. Jag, Pilla o Angelica gick på fest och sen va det dags för den årliga Nöjesnyttfesten på Terassen. Jag hade min nya klackeskor o det gick riktigt bra. Ända till kl 01. Då hade jag ONT i tårna o gav upp. Jag traskade hem till mamma och det är ju inte så långt men i dom skorna va det ungefär som att gå hela vägen hem till Marklanda. Inatt hade Alicia 39.5 i feber och yrade lite men hon somnade om gott. Idag på morronen så tog vi en morronpromenade innan frukost. Det va full aktivitet där uppe. Spåring för fulla muggar. Roligt. Vi stannade o pratade lite. Ninni, Tinna o Lilja kom precis när vi stod o pratade med hundfolket så vi bytte ungar. Alicia o Tinna stannade o lekte och Lilja förjde med Elias o oss på promenad. Sunna va jätteduktig. Hon fick springa lös och stannar o väntar in oss när vi ropar på henne. Fin är hon.

Hela huset är fullt med ungar o Anders o jag myser o eldar i kaminen.
17.20
Jag har städat och gjort iordning på Alicias rum. Hon har fått en ny säng för hon har ett tag klagat över att hon sover dåligt och att sängen är "inte skön" o hård. Så här blev det.
20.10
Nu ska vi snart avsluta dagen. Trots feber o snoriga näsor har vi fått mycket gjort. En bra o soft dag ändå. Alicia o Elias fick kolla på en film tidigare i kväll. Det kan se ut såhär.....

Inga kommentarer: