2010-05-11

Ronneby Brunn

Så kom lördagmorgon och den började sådär.... Anders hade fattat att vi skulle bli hämtade kl 8.30 så när jag stod o skulle föna håret kör det upp en bil på uppfarten o då är kl "bara" 8. Ja jag det va ju bara o gilla läget. Fixa det sista o in med ungarna i bilen.
Mickan o Per kom o hämade oss o bara det är ju relativt skönt. Vi hann ifatt dom andra innan vi va framme och vi kom inte försent. Skönt;)
Dagen började med en rolig pricklek/kortlekslek. Vi va tre bord och vi skulle spela en omgång per bord. Den som förlorade fick en grön plutt o sätta i pannan o så skulle den byta bord motsols. Den som vann fick en röd plutt i pannan o skulle byta bord medsols. Ja det va skojjigt. Jag fattade först INGENTING, men nu så!! Alla bord hade olika regler för hur man skulle spela.
Vi pratade mycket om Moheda IBK:s framtid och hur vi ville att föreningen skulle utvecklas o komma frammåt. Sen va det dax för lunch o dom andra fick lax o jag fick fläskfilegryta. Mumsigt.
Efter lunch så forsatte utveckligen av MIBK. Vi respektive fick avvika ner till spa:t mot att vi satt och spånade om hur vi vill genoföra 20 årsdagen. Vi badade och bubblade och pratade o skrattade. När grabbarna va klara med sin dag slöt dom upp i poolen. Kl 17 skulle jag prova på flooating. Jag lå i några minuter, fick panik öppnade locket o la mig någon minut till men det gick inte. Upp o duschade av mig o så frågade jag om Anders fick ta över o det va ju inga problem. Jag skakade som ett asplöv när jag kom ut till dom andra. Det va en fruktansvärd upplevelse. Men många sägen ju att det kan ta ett par gånger innan man kan slappna av så vi får se om jag provar igen. Jag skulle vilja så vi får se. Anders gillade det o somnade som en stock.

Efter många timmar i spa:t så gjorde vi oss iordning inför kvällens festligare aktiviteter.
Vi började med en lek, att plocka upp mjölkpaketet med tänderna. Det kunde se ut såhär...


Anders är på G o andra behöver motivation...

o även pepptalk

Kvällen bjöd på pärlhöna med potatisgratäng

och Anders bjöd på kärlek
o natten bjöd på disco
Tack alla inblandade för en jättehärlig o rolig helg!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hann ju inte kommentara det här inlägget, men den där floating lät spännande.
Har bara hört talas om det, så kul att höra någon berätta som gjort det.
Ni ser ut att ha haft en toppen helg!!