2008-10-30

Elias har varit snorig länge nu. Det börja ta på hans humör. Näsan rinner o rinner o han nyser o nyser, men han blir liksom inte sjukare än så. Ingen feber som gör att det går över eller så. Jobbigt är det iallafall. Både för Elias o för oss andra måste lyssna på gråten hela tiden.

Igårkväll fick jag ett roligt sms, det va från SF. Dom bjuder personalen på förhandsvivsning av Bondfilmen o så fick man ta med sig en. Så Anders o jag ska gå o kolla på Bond imorron kl 9 på morronen. Det ska bli såååå kul. Sen är jag ledig på dagen o vid 15, när Anders slutar så ska jag tillbaka till SF o lära mig popcornmaskinen o poppa popcorn fram till 17.30 då jag går upp till maskin o fortsätter min maskinutbildning. Åh det e faktiskt riktigt roligt ska ni vet.

På lördag styr kosan mot Öland o en spahelg utan barnen. Det blir jag o Anders, Malin o Peter, Chrille o Camilla (o magen). Vi ska vara på ett ställe som heter Eksgården. www.eksgarden.nu Där ska vi äta gott o bada bubbelpool ute (i snöovädret som ska komma) o basta. Det ska bli såååå skönt. Både maten o spaet, men oxå o njuta av att vara barnfri o kunna lägga bort vaket som man annars har hela tiden.
Barnen är hos mormor så dom är i gott förvar. Dom får väl Halloweena lite här hemma i stan.
Sen ska vi vara tillbaka i stan vid 17.30 för då ska jag jobba på SF igen, ett extra pass. Jag ska stå Bondvakt.... Jo, det är såhär att Bondfilmen har premiär här imorron men i USA har dom inte premiär förrens om 2 veckor så det är SÅÅÅÅ stora restrektioner på filmvisningen här i sverige. Vi kommer att ha mörkerseendekikare o titta på publiken så att ingen kan spela in den från biosalongen o lägga ut på nätet. Skulle någon så mycket som ta upp en mobiltelefon så stängs filmen av o vederbörande polisanmäls o avvisas. Oj sa jag det lät hårt. Ja, men så är det sagt. Så där ska Rosa stå i en mörk salong med en mörkekikare. Det ska bli en rolig syn. Hahaha!!!

Nu sak jag åka till Sandra o gå på Rabdido-party. Det ska bli så trevligt.....

Inga kommentarer: