2008-10-06

SF

Idag på förmiddagen va jag på jobbintevju på SF. När jag o Sofie va på barnvagnsbio i onsdags så träffade jag på Tobbe (en pappa från babysimmet) o det visade sig att han va biochef där.... så då kunde man ju inte vara sen med o fråga om han behövde folk. Ja visst sa han. Jag bhöver en maskinist. Ja men det låter kul tyckte jag. Så idag träffades vi. Vi snackade om vad jobbet innebar o maskinisten är alltså den som fixar igång filmerna på alla visningar....cooooolt. Så jag ska nu gå brevid en kväll för o kolla om det kan vara nått för mig. Och e det det o han som jag går brevid tycker att jag verkar vara ok så är det bara att köra. åhh det kan bli kul. Återigen ett lite udda jobb till min meritlista.
Där efter åkte jag o jobbade på BP o jobbade fram till 17. Vi (eller jag) har börjat möblera om där uppe. Vi behöver lite förnying där uppe. Rör om lite i grytan så man inte går i samma lunk hela tiden. Det va roligt men det e slitigt. Det är tungt med sängar o skötbord o dyl.

När jag kom hem hade Anders förlängt taket på baksidan o börjat på framsidan. Det blev jättefint. Så när det e klart kan vi tilläggsisolera gavlen oxå o sen på med plank o ribb så är HELA huset färdigt utvändigt (så när på, det fattas lite ribb på några ställen bara).


Mamma Pappa Alicia Elias = Alicia har börjat intressera sig för bokstäver o har nu koll på att hennes namn börjar på A

aaaalllliiiiccccciiiiaaaaa Alicia (nu har hon övat att skriva här på datorn)

Inga kommentarer: