2008-10-24

Igår låg bloggen nere så det gick inte att blogga. Tris, men nu funkar det.
Igår slet vi som djur men konstaterade att vi inte hinner. 2 väggar av 3 är målade med vitt o 1 vård med min fina tapet sitter på plats. Men kl 22 tog vi oss i kragen o sa att vi hinner inte så vi la ner o kom i säng istället. Natten har varit snurrig. Jag har vaknat stup i kvarten o natten va superkort.
Men nu ska vi inte deppa ihop för det, idag steg vi upp vid 8 o vi har hunnit käka frulle, städa färdigt o Alicia har badat, väskan e packad för en dag hos farmor o Elias har åk i säng o sussar gott. Nu ska vi bara göra oss iordning köra ungarna till farmor o så bär det av mot morfars begravning. Därefter blir det lite smörgåstårta o samkväm i församlingshemmet o sen åker vi (min familj) hem till Villanshöjd o har mysigt resten av kvällen. Alicia är så förväntansfull för hon vet att Carl-Johan o Katti är här när hon kommer hem från farmor. Detta barn....hon älskar verkligen dom. Ibland gör det lite ont i hjärtat att vi inte kan ses mer än vad vi gör. Blir kanske lite bättre om ett tag då vi inte bygger lika mycket. Då måste vi ju lägga tiden på annat....t.ex att åka till Onsala o hälsa på.'

Jo i onsdags när jag hämtade Alicia efter simmet så va hon o mormor i Seveds verkstad o hade pysselkväll. o då såg jag urnan som Seved hade gjort till morfar (han ska kremeras) o den va såååååå fin. O uppe på locket hade han satt en knopp som min morfar hade gjort själv. Det va verkligen morfars grej upp idan.

Sänk min morfar en tanke idag.

Inga kommentarer: