2008-10-16

Glömt

Jag kommer på när jag titta tillbaka i min blogg att jag glömt o skriva om måndagskvällen. Ja jösse det va en rolig upplevelse.
Jag va o provjobbade som maskinist på Filmstaden.
Jag kom dit strax innan 17 o Tobbe mötte upp. Jag fick träffa Roger som jag skulle tillbringa kvällen med o 2 damer som jobbade i kassan. Efter ytterligare en stund kom Henrik som oxå är maskinist men skulle köra lobbypasset denna kväll. S för att en kväll på Filmstaden ska rulla behövs det 4 personer.
Jag o Roger gick upp till vår lilla hörna av bion som visade sig vara en lång korridor med 7 st filmprojektorer. O så satte arbetet igång. Roger snurrade på filmerna upp o ner o hit o dit ja jösses vad det gick undan. Det syntes att han gjort detta i över 30 år. Hur ska detta gå tänkte jag..... Efter att ha kollat på 5 stycken laddningar tyckte Roger att jag skulle prova med en. JAG sa jag... men filmerna börjar ju om 10 minuter. Ja men det hinner du sa han då..... HJÄLP!!! tänkte jag. Tog ett djup andertag o började lite smått. 1000 frågor hann ju komma inna jag ens började men till slut gick det riktigt skapligt. Så till andra föreställningen som är 21-bion fixade jag 4 av 7 maskiner. Roger kollade så at jag gjort rätt. Påtalade vart jag gjort fel o så fick jag rätta till det. Ja det va kul. Så när alla filmerna va igång, allt ljud ok o skärpan inställd satte vi oss en stund o då va kl 22 o jag va helt slut. Men roligt va det.

Inga kommentarer: