2008-11-26

Åhhh

Anders vet hur mycket jag ogillar att gå ner i källaren. Jag har alltid avskytt det sen vi flyttade hit. Men så igår gick jag ner för och hämta upp lite mer ved som jag skulle elda med. Å så skulle jag tända en brasa nu på morronen o då är ALL ved slut!!!! Men vart har min ved tagit vägen???? Hur mycket jag inte vill vara arg på Anders så är jag det nu.... o kallt är det oxå. Jag får väl bege mig ner för den där stengen med spannen igen så jag får upp lite värme här.

Idag är Stjärnstudion på BP och tar kort på barn. Jag tänkte att jag skulle slänga upp min kids o ta fina julkort. Som anställd så får man lite rabatt så då är det ju helt ok. Och sen sak jag köpa mammas julklapp idag o sen vid 17 börjar jag jobba bilstolskväll.

Igår när jag kom hem efter en rolig kväll i kassan på SF så hade vi deeptalk Anders o jag. Det jobbet som Anders skulle börja jobba på i Linköping visade sig vara nått helt annat än det han fick presenterat för sig. Det skulle visst vara ett på plats jobb 5 dagar i veckan i minst 1 år. Öhhh nehedu tack Sörman det går fam. Martinsson-Käll inte med på. Så då hade chefen pratat med Robban (som har sambo o hus men inga barn) o gett honom jobbet mer eller mindre o sagt att i dessa tider har vi inte råd och tacka nej för då får vi varsla..... Den jag det va en saftig käftsmäll!!!
Men för vår del så är det ju bra att Sörman har börjat förstå att familjer idag håller ihop. Det va som Anders sa. Med dom kraven vi skulle ställa för att få det att gå ihop skulle projektet sannolikt gå med förlust plus att det finns en familj som under samma period som skulle må mindre bra. Och då är frågan..... Vem har vunnit på att göra detta jobbet? Då är det bättre att hitta andra lösningar. Det va skönt, men vi får se under dagen idag hur det går. Inget är bestämt ännu. Jag håller tummarna.
Det va som jag sa til Anders igår att hade det varit ett jobb i Göteborg hade jag kunnat överväga att flytta hela familjen för 1 år o hyra ut huset här hemma. Men inte till Linköping.....

Ninni - Nej usch o fy inte nära til nått i min värld, men som tur är behöver vi just nu inte bry oss om det. Vill du att vi ska flytta ;)

Nievers - Jag har gått i eldningsskola med Anders o ofta så får jag ha honom på telefon för att veta vilket håll sjellet ska stå osv. Sånt lägger inte jag på minnet serrö....=)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har också en källare som jag avskyr som pesten, men har turen att iaf inte ha ngn ved där.
Men det skulle ändå kvitta, jag är usel på att få upp en eld iaf.
Phiff säger det och sen självdör den varje gång..

Anonym sa...

men är inte Linköping också ganska trevlig stad???? Nära hem, nära Stockholm???
Söderköping är jättemysigt,

Anonym sa...

nä, inte alls, men som Anders sa, i dessa tider får man nog ta vad som erbjuds, tyvärr!
inget skoj alls, om man plötsligt skulle stå utan jobb för att men avstod sista tåget...