2008-11-16

Så har hela lördagen gått o halva söndagen med. Igår jobbade jag som en idiot, va helt slut när jag kom hem o imorse sov jag som en gris till 9. Det va skönt. EFter att Elias hade sovit så åkte jag o barnen ut till Ellanda o hälsade på Janne o Lena, Anna o Gerad. Vi fick supergod mat o efterrätt. Mums musm. Vi pratade om ditten och datten o bara umgicks. Det är så roligt att åka ut där ibland. Janne o Alicia lekte kurragömma o allt va frid o fröjd.

Sen skulle vi åka in till satn o gå på gympa. Mamma skulle ha Elias så vi åkte ut till Teleborg till Lena o Seved som hade kalas o skulle lämna Elias där. Då hade ungarna somnat i bilen. Jag bjöd in mig själv en stund o så vaknade dom efter en stund. Så nån gympa blev det inte.
Anders va o spelade innebandy, dom mötte Lagan borta o vann med 1-5. Grattis grattis!!

Nu sak vi laga våfflor o invänta kvällens besökare. Chrille, Camilla, Calle o Magen ska komma en runda. Camilla ska låna mammakläder.

21.30

Nu har CoCoC åkt hem, det va riktigt trevligt. Vi började med ett våffelkalas o lite småsnack, och en stund in på kvällen började det suga i jultarmen så vi tog oss vår första flaska med glögg o satte på Peter Jöbacks nya julskiva (till Chrilles förtret). Åhh det va sååååå gott med glögg och pepparkakor med ädlost på. Åhh vad jag har längtat efter detta. Jag hade köpt en ny glögg som visade sig vara årets smak på Systembolaget, fast jag köpte min på Maxi, o det va blåbärsglögg. Det va gott! Vi kom fram till att vi ska börja med julen lite tidigare framöver för allt detta gått får man ju bara avnjuta en sån kort period o när nyår har vait så är manj u så trött på att så då ska det bara UT. Nästa helg kommer vi att sätta upp ljusnätet i vår syrenbuske på framsidan för det är ju så mörkt på tomten + att första adventshelgen är vi ju inte hemma utan i Onsala så då måste det ju vara på plats o sprida ljus i mörkret. Åhhh vad jag älskar julen och tiden strax innan.

Inga kommentarer: