2008-11-12

Idag ska vi urnsätta min morfar. Det är lite jobbigt. Men samtidigt ska det bli skönt o få ett slut på allt som har med begravningen o göra. Idag är det oxå mormor o morfars bröllopsdag. Hae dom levt hade dom firat 70 år som gifta idag. Jag va hemma hos mamma en snabbis i morse o då hade morfars hibiskus som varit halvdöd slagit ut i blom med två knoppar idag. Jaaaa man får tro precis vad man vill men jag tror att dom knopparna kom just idag för att dom har varandra igen.
Så här ser morfars urna ut. Visst e den fin o självklart så är det min morbror Seved som har gjort den. Knoppen uppe på har morfar snidat o svarvat själv en gång i tiden.

Sen vill jag säga SUPERGRATTIS till Malin o Thomas som har fått en liten tjej inatt. Vi ska ju upp till Onsala 1 advent så då ska jag passa på o titta på bebis. Hon va 47 cm lång o 2600 g tjock =)

Inga kommentarer: