2008-11-23

What a beautiful day

Oj oj vilken dag.... Vi började vår söndag med att gå hela Rockartorpsrunda. Det tar 1½ timme och det va ett härligt vinterväder. Vi har varit duktig denna helgen. Vi har gått samanlagt 1,5 mil på tre promenader. Det är en bra början på vårt nya aktiva liv. Eftersom vi ahr så lite tid för varandra nu under veckorna så ska vi ta tillvara på helgerna med att göra olika aktiviteter o däribland ingår motion. Jag måste gå ner mina sista kilon och få tillbaka lite muskler, det här funkar inte.

Sen när vi kom hem va det en snabbdusch o jag va iordning o stod utanför mammas dörr på 52 minuter. Mamma, Alicia o jag hade en tjejdag ute i Kosta. Det fanns såååå mycket snyggt o en massa roliga saker o titta på. Alicia fick välja ett julpynt att ha på sitt rum o hon valde en 20 cm hög julängel. Sen köpte både mamma o jag julklappar. Så nu är listan betydligt kortare än igår och det känns såååååå skönt. Jag har tyckt det har varit svårt med julklappar i år, jag som normalt sett brukar vara färdig nu. Men men, går hjärnan åt till att jobba o lära sig nya saker så får nöjen, för det tycker jag det är att handla julklappar, stå lite åt sidan.
Jag hittade oxå en ny schal till mig och ett par ursnygga skor. Jag är såååå glad över dessa skor. Det va kärlek vid försat ögonkasstet.... Ska fota dom o lägga upp, lovar!! Jag ska nog ha dom imorron på jobbet.....o dyra va dom inte heller, bara 350 kr!!

När vi kom hem från Kosta så åkte jag o Alicia o gympade direkt o efter det åkte vi hem o hemma va mormor o klippte oss allihopa utom Anders, han ville hellre klippa sig lite nömre jul. Men jag, Alicia o ELias är nu fina från allt slitet. Det va förövrigt Elias första klippning. Kul.

Nu ska jag kolla på Da Vinchikoden på TV. Sov gott allihopa. Det sak jag göra snart.

Inga kommentarer: