2008-11-25

Tandläkaren

Alicia har varit hos tandläkaren idag. Vi hade prata lite om det innan att man ska visa sina tänder för tandläkaren så när det va dax så öppnade hon inte munnen. Vilken klassiker...haha.
Men Sam e ju van så han öppnade försiktigt munnen på henn o hon började storböla och då kunde han ju se allihopa klart och tydligt. Hon hade fina framtänder och dom har nästan gått igop helt efter nappen. Skönt tycker jag. Efteråt fick hon välja en skatt ur skattkistan o hon valde en glittrig sköldpadda. Den ville hon döpa till Maja Shöldberg för det lät ju nästan lika dant. Men det fick hon inte för mig. Hon för kalla den för Sköldis.

Imorse till frukosten säger Alicia - Mamma, morfar är gammal. -Ja ha hur vet du det? -Jo men han är det för han är lika dan som farmor o Lasse. -Haha, jasså tycker du det... men mormor då, är inte hon oxå gamla? - Neeeej hon e inte gammal.
Vad får barn allt ifrån???

Nu sover Elias gott. Han hade ett bryt igår. Han skrek o skrek o skrek i 2 timmar innan han somnade. Jag provade med allt, 5 minuters, funkade inte. Tillslut tog jag ner honom o tänkte att han skulle få somna i min famn. Men ack nej. Anders kom hem så jag bad honom göra lite välling till. Elias åt men somnade inte. Sen fick han leka en stund till medans vi kolladed klart på CSI o sen provade jag sängen igen o då småskrek han lite o så somnade han o sov till 8.30 imorse.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hmm förstår henne om hon inte öppnade munnen för Sam!!!! Gör inte jag heller! Ofräscht som f*n på det stället!

Anonym sa...

Söt hon är, ja man kan undra hur det tänker ibland.

Anonym sa...

Äh det blev ju fel

Anonym sa...

Anonym: Trist att du inte gillar tandläkarna i Räppe, Det gör jag o Sam är trevlig.