2009-01-08

Idag va det Anders tur att vara hemma första gången själv sen julen tog slut med barnen. Jag hade jobb på BP 8-16. Oj så tidigt det va att stiga upp o inte nog med det det va svinkallt. Bara 15 grader. Pelletsen hade tagit slut under natten så nån dusch blev det juinte tal om....=(
Alicia va tillbaka på dagis idag och har haft superkul. Skönt nu när rutinerna kommer igång igen.
Sen har vi barit på möte på Elias dagis idag. Han ska gå på ett nytt dagis som dom öppnar för denna terminen. Vi får jobba och hoppas på att det blir kvar längre. Jobbigt att hålla på att byta o skola in flera gånger. Men det känndes bara fint. Ska bli kul att börja jobba på allvar faktiskt. Jag har ju bestämt mig för att jobba 90%. 50 på kommunen o 40 på BP. Sen har vi ju alltid SF. Men det blir som sagt extra.

Jag mår för övrigt inte riktigt bra. Igårkväll fick jag kramp i maen och det har inte släppt ännu. Hade jag inte opererat blindtarmen så hade jag nog åkt in så ont har jag. Jag fryser som bara den inne i kroppen och har en huvudvärk som heter duga... Samtidigt som jag är väldigt flammig i ansiktet. Jag fattar ingenting. Nån mer som mått såhär? Det är väldigt frustrerande. Inget hjälper, typ alvedon. Skit skit.
Imorron ska jag på möte med chefen på kommunen. Det ska bli skoj, prata lite jobb. Därefter kommer Roger (från SF) o kollar på vår antenn. Vår TVmottagning krabbar så han trodde det behövdes en förstärkare. Sen vid 14 är det personalvisnig av The day the earth stod still. Den vill jag se. Hoppas jag hinner o kan o orkar.
Nu bråkar barnen för mycket, måste rusa!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som flunsan tycker jag..

Anonym sa...

Harkel...Nievers blogg??
Vad fick du de där R ifrån?
Rrrrrosa...

Anonym sa...

Oj har jag skrivit fel. Alltså fan vad man stavar fel ofta. Man märker det på bloggen när man läser i den själv.... Jag ändrar på studs....=)

Anonym sa...

Han överlever, men det är drygt att ha en sjuk karl hemma..