2009-01-02

Oj vad kallt det va inatt. -12.6 grader. Huwa!!! Man märkte redan igår eftermiddag att det höll på att smyga sig neråt o när vi gick o la oss igår va det -11.

Vi kollade på Arn igår jag o Anders. Fasen den va riktigt bra. Det va länge sen jag såg en sån bra film. Alltså vi kollade på andra delen av Arn. Mamma hade fått den i julklapp av sitt jobb o vi fick låna den. Så vi hade en sån riktigt klassisk nyårsdag. Pizza o film.

Idag har vi varit en runda på stan och köpt jeans på rean till Elias. Fasen han växer ju så det knakar. Vi köpte stl 86 o så va dom uppvikta så det är bara att vika ner så håller brallorna längre. Sånt gillar jag. Jag tycker nämligen att barnbyxor är på tok fördyra. Vi fixade till Anders klocka oxå så nu kan han använda den. Handlade lite blöjor o sen åkte vi hem.
Ikväll ska jag jobba på SF så jag ska kasta mig en stund på soffan medans barnen sover. Ska bli skönt.

Läste på aftonbladet att Facebook förbjuder att man lägger ut kort på sig när man ammar. Dom påstår att man exponerar brösten. Här är en länk: http://www.aftonbladet.se/wendela/article4103584.ab

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förbjuda kan ju vara lite hårt.
Sen ser man ju frivilligt på korten.
Senare för vem mer en än själv är det naturligt att se en unge som ammar, min åsikt.
Eller nej vill man bjuda mig sig av sig själv så fine..
Jag ser just inte charmen i det hela..men det är ju jag

Anonym sa...

Ja men vi har ju (nästan) alla legat där o det är väl inte värre med en liten unge som ligger för bröstet än en minimal bikinitop.... Jag förstår verkligen inte problemet....

Kikki sa...

Ja hua, det var kallt uppåt småland.....vi hade neråt -15 den natten!