2009-01-14

Vad har hänt???

Ja det kan man undra.... Jag har inte bloggat sen i söndags och det känns som en evighet. Snacka bloggabstinens! Vad har hänt under dessa dagar då? Jo, vi har i måndgas börjat skola in Elias på dagis. Vi är där 1 timme varje dag (?) nu denna första vecka o nästa vecka ska vi vara där 2 timmar varje dag. Sen ska det vara klart. Vi föräldrar tycker att det är ett jättekonstigt sätt att skola in dom på men personalen tror stenhårt på det så vi får väl lite på dom. Dom har inte provat en måltid eller ett sovpass med barnen där dom har os föräldrar till hands om det skulle behövas utan på måndag den 26 kör dom fullt själva. Ja det ska bli kul. Jag hoppas verkligen att det funkar för personalens skull. Det är 6 st 1-1½ åringar. Men förutom det så är det ett jätte fint ställe med ett stort rum som delas av med lite skärmväggar här o där o en egen lite utegård på baksidan. Detta ligger på Bergundaskolan under Tandläkarna så vet nog dom flesta vart det är. Personalen är 3 st tjejjer som heter Katarina, Sandra och Sofie.


I Tisdags va jag och Elias på stan efter inskolningen och jag skulle försöka hitta nått o ha på mig till på fredag, för då ska jag på SF-fest. Jag gick en liten runda men hittade inget. Sen sprang jag på min kusin o moster. Dom va i stan på lite jobbärende. Så vi gick en runda till o hittade 1 tröja till Alicia o en döskallemössa på rean. Sen skulle jag till tjejdoktorn vid 15 så jag o barnen hämtade upp Anders o iväg. Därefter så gick jag till Bion o jobbade ett litet kvällspass och vi hade väldigt skoj. Tobbe poppade 14 säckar med popcorn på 3 timmar. Ja jösses vad popcorn det går åt. Därefer så gick jag o solade och det va skönt ska ni veta. Bara ligga still och få värme på sig. Ojojooj så skönt.

Idag e det onsdag o jag e aptrött. Vi har varit på dagis o sen en runda till Lindex o där hittade jag det jag sökte. En svart skjorta/blus o en grå/svart väst. Kommer att bli kanon.

Nu e min lunch färdig. Så nu ska jag äta vila o sen hämta Aliciain på Blåsippan. I em blir det även en film. Die Well-e. Hoppas den är bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Funderade på om ni fått veta vad som hände med den lilla flickan som dog?

Anonym sa...

Men du, han är gör ju sig så god på bild =) skönt att få egen tid och slappa i en bastu.. njut