2009-01-11

Söndag

Idag steg vi upp relativt tidigt för att vara helg. Hon va innan 9 iallafall. Vi hade lite och pyssla med. Vi skulle börja laga min bil. Spolarpumpen är paj på min bil så vi måste köpa en ny pch byta så nu har vi lånat Ronnys (grannen) garage som har en lift o mekat med bilen och fått bort pumpen. Man kan säga att den satt lånt upp åt skogen men nu e den borta iallafall. Imorron bär det av mot skroten och ser om det finns någon bättre begagnad till oss.
Imorron börjar även inskolning på dagis för Elias del. Oj vad tiden har gått fort. Min lille fis ska börja på dagis. Det tror jag passar honom aldeles utmärkt. Få leka o härja med andra barn. Det gillar han.

Jag va ju och kollade på ett jobb i fredags och det kändes väl ok. Det va vuxna/äldre utvecklingsstörda med div diagnoser. Dom verkade vara ett härligt gäng som gjorde mycket saker. Så jobbet i sig känns ok. Men sen är det schemat. Det va ett schema på 60% o jag ska ju bara jobba 50 men det löser sig. Men det stora problemet är att det bara va kvälls o natturer. Inte en enda dagtur (om jag inte hade haft natten innan. Så vissa veckor va det 3 kvällsturer och det känns inte helt ok nu när man har barn o så. Dagis är öppet på dagarna o inte mellan 15-21. Vi kan inte ha något liv utöver mitt jobb alls med dessa tider. Anders kan inte träna som han vill om vi inte skaffar barnvakt eller liknade. Hmm... tänka tänka tänka. Vi får se hur det blir. Jag ska ringa och prata med min chef på måndag och se vad som sägs.

Inga kommentarer: