2009-04-19

I eftermiddag så åkte vi på kalas i Alvesta. Calle och Simon bjöd på Biokalas. Så när vi kom så fick barnen popcorn och så fick dom lämna sin biobiljett i dörren. Sen bjöds det på film. Dom visade KalleAnka, Musse o Långbenfilmer. Sen blev det korv o saft så det stod härliga till. Alla åt så dom storknade. Den obligatoriska sången o sen paketöppning. Efter en stunds begrundande av alla paketen så va det dags för fiskdam, o även denna gång så fiskade man upp en påse godis. Detta va ett jättekul kalas och vi tackar båda familjerna.


Sen när vi körde hem därifrån somnade Alicia i bilen o vi funderade på vad vi skulle hitta på. Vi kände inte för att åka hem riktigt än. Så vi chansade och åkte in till Familjen Hall. Dom va hemma och blev glada över ett spontanbesök. Vi kikade på huset och dom har verkligen ett vackert hus. Ett äldre som ligger på Öster. Sen lekte vi i deras lekrum och vi blev tillfrågade att stanna på pizzakvällsmat. Vi tackade givetvis ja till detta. Lite rött för min del till pizzan satt inte heller helt fel. Det va mycket trevligt och jag hoppas att vi kan ses flergånger i denna enkelhet. Vi kom därifrån kl strax efter 20 så det va bums isäng för barnen. Vi började prata blöja o Alicia skulle inte ha någon inatt. Men sa jag hur gör du om du blir kissinödig då? - Det blir jag inte när jag inte har blöja på mig mamma... -Nehe du sa jag ok vi kör. Vi la dit lite plastad froté o så bestämde vi att ställa dit pottan om hon vaknade o va kissinödig. Så får vi se hur det går.

Inga kommentarer: