2009-04-19

Igår kom familjen och hämtade mig. Vi skulle åkt till Ingelstad och köpt två solstolar. Men dom stängde vid 16 hade Anders kollat upp så vi åkte och köpte födelsedagspresenter till Calle och Simon istället. Men innan dess så släpte dom av mig på Lindex för när jag va nere på stan med mina boende så såg jag att dom hade rea. Jag lämnade Lindex 201 kr fattigare men fick med mig 1 par jeans, 1 grön tröja o 1 grå huvtröja med Musse pigg på till Elias, 1 brun klänning till Alicia och 1 par thigts o ett brunt skärp till mig. Det va väl billigt!!!


(Ett urval av det jag har köpt)

Idag har vi fortsatt och rensat i trädgården. Nu är skräphögen borta. Likaså högen med aska och så har jag gått och plockat småskräp och spik runt hela huset. Räfsat massa pinnar och så har vi städat ut i boden jämte garaget. Fy fan vad skit man har. Fast där ute hade vi ju sånt som skulle till återvinningsstationen. Så nu står alla cyklar på stengruset och inte på en massa plast o papper som flygit runt där inne i vinter. Skulle någon komma hem till oss nu skulle dom inte märka någonting av vad vi har gjort, men vi ser hur fint det har blivit och det är ju det som är huvudsaken. Men alla små steg bär ju av mot rätt riktining. Målet är ju en ny carport på framsidan o ett rivet garage på baksidan.

Inga kommentarer: