2009-04-21

Igår jobbade jag på Bemanningen. Det va ganska lungt men det har jag fått sta för idag. Idag hinner jag inte lägga på förrens det ringer igen. Både akuta fall och sånt som här i slutet av april o fram i maj. Men jösses vad roligt det är. Jag hoppas att jag på något sätt kan få en liten procent här på nått vis.

Igår körde familjen till Ingelstad när vi kom hem. Vi körde till den där utemöbelsaffären och köpte oss två solstolar som vi sak ha i vår trädgård någonstans. Oj dom är så sköna att både sitta och ligga i.

Natten till igår skulle Alicia sova utan böja och det gick jättebra. Det skulle hon göra inatt med. Men vid 03 kom hon in till oss. Och duktig flicka som hon är =) så gick hon bort till Anders, pappa det är JÄTTEMYCKET kiss i min säng. Vi flög upp som man gör nattetid och bäddade om lite snabbt o sen bums i säng igen. Men hon är duktig ändå. Hon ville prova utan blöja inatt med sa hon. Så det är väl bara o köra på när hon själv vill.

Sen igår bestämde hon att hon skulle ha lockigt hår idag för då skule fröknarna tycka att hon såg ut som en vacker prinsessa. Vad kan man göra... så vi flätade så det stod härliga till igår. O när vi va klara så va hon så trött o bröt ihop. Efter enstunds tröstande så frågade jag varför hon bröt ihop. Hon sa att hon inte ville vara barn längre utan vuxen. Varför då frågade jag. Jo så att jag kan få bestämma själv. Hmmm, lilla flicka detta underbara barn vad har du i ditt huvud? Vad funderar du på? Har man sagt någonting nu som hon funderar på eller är det nått annat? Hon har även börjat prata mycket om Alva o Gammelmorfar igen o häromdagen tyckte hon att vi skulle slänga upp ett snöre till dom så dom kom ner från himlen. Men gumma det kan vi inte. Dom är ju änglar där uppe nu o änglar måste vara i himlen. Ja ha sa hon då. Funderade lite och gick vidare.

2 kommentarer:

alex sa...

O jag är glad att jag slipper blöjor på en iaf.
Jakob har varit hel fri sen förra sommaren, våren!
Gick som en dans, men jag minns André det tog tid innan han slapp nattblöjan, han sov så hårt och kände inte alls när det var dags.
Bra att du tycker det är roligt på bemmaningen..

Sandra sa...

Dom stolarna e supersköna...vi har oxå dom! =) Kom över de två sista ex:n på lamplagret...billigt =)
KRAAAM!