2009-04-17

Oj vad jag är besviken just nu. Jag är besviken på Växjö kommun och dagisplats samordnarna. Som det är just nu så måste vi köra till två dagis i fortsättningen oxå och det är något som inte är uppskattat. Vi har ännu inte fått ett 100% besked för Elias står som "förste reserv" till Persgård om det så att någon tackar nej till ett platserbjudande. Annars så kommer det att bli att hasa ut till andra sidan Öjaby o tillbaks igen med honom. Och det är något som INTE tilltalar varken mig eller Anders. Just nu är jag bara så jävla matt i denna jävla dagisfråga o jag har bara lust o lipa o lipa o lipa. Visst vi har själva valt att bo på landet för att vi tror att våra barn kommer att må bättre av det än att bo mitt inne i stan och därav så kommer ju körningen automatiskt. Men att ha två dagis stop påvägen till jobbet är fan inte roligt o vem tänker betal den extra bensinen som det kostar varje månad. Just nu står det 31 barn som tillhör Räppe/Bergunda i kö för att få komma hem till sitt "hemmadagis" och ändå så går det barn som inte tillhör området där. Jag hoppas innerligt att kommunen börjar titta sig efter ett bättre alternativ för oss som har barn i detta bostadsområde och kommer att få barn som tillhör detta område vart vi ska göra av våra barn. 31 stycken. Det är två fulla avdelningar. Lika många barn som idag redan går på Persgård. Jag tycker det talar sitt tydliga språk. Men det tycker inte politikerna. Dom satsar på andra bostadsområden o så kan dom som bor på landet klara sig lite till, skit i dom. Just så känns det.

Så just nu flyter ingenting på bra i vårat liv. Jo, förutom att det börjar bli jättefint i trädgården. Vi har nästan städat bort hela skräphögen. Det är bara en sortering kvar. Anders har ev en jobbakompis som kommer och hämtar dom överblivna takpannorna so han ska slänga till sina kräftor. Vi kanske kan göra ett litet byte....hmmm...vilken idé jag kom på..=)
Pappa sov hos oss härromnatten och hjälpte Anders med att åka till tippen med dom stora fönstrena så nu är dom BORTA!!! Jippi!!!

Nu ska jag sova för imorron blir det en lång dag som börjar med jobb till 16.00 Sen ska vi troligt vis åka o köpa två solstolar till vår altan. De har vi sparat till.

2 kommentarer:

alex sa...

Det är ju självvalt att bo på vischan..då får det kosta!
Det var dock inte mina ord, men ja med lite erfarenhet a la 16 mil och 23 mil och alla andra mil..
Hoppas det löser sig

Ninni sa...

och zupersurt att bara för att vårt dagis är ett toppdagis, litet och mysigt, får andra barn som köar våra platser som bor i andra hemområden!
Rosa, på måndag måste vi slå våra kloka huvuden ihop med övriga mammor, de kan inte köra över oss och våra barn såhär, de straffas ju för sjutton för att de bor på landet.
På Öjaby dagis går 15 timmars barnen dessutom 4 dagar i veckan och hämtas före lunch, hur kasst är det!