2010-02-14

Alla hjärtans dag.

Igår va vi som skrivet på inflyttningsfest hos Emma o Max. Emma är Anders jobbarkompis o vi va ditbjudna. Jag hade aldrig träffat Emma och/eller Max tidigare. Men oj så välkommnande dom va. Efter en rundtur i huset som va jättefint så började vi småprata. Det är ibland lite svårt o komma igång när man inte känner en enda människa, men ack nej. Vilka människor. Dom tog kontakt, bjöd till och bjöd upp. Tros att jag nu när jag är sjukskriven inte dricker alkohol så va allt på topp. Givetvis blev ju alla mer högljuda ju mer kl blev men oj så roliga dom va. Det munhöggs till höger o vänster och det va värme.

Ja just det, Anders köpte en tv på festen oxå...hahahaha!!!!

Pilla, Johan, Mike o Hanna gav oxå lika mycket värme....>

Vi sov i Elofstorp o påvägen dit så såg jag något i en hage, stannade o backade tilbaka. 5 meter ifrån mig stod det 12 rådjur. Jag har ALDRIG sett så många rådjur på ett och samma ställe. Jag väckte Anders som va lite svårväckt så efter att ha ruskat om honom ordentligt så vaknade han. Kolla sa jag, ser du, hur många rådjur som helst. Ja, jag ser säger han vimmelkantigt, är du säker säger jag kolla, ser du rådjuren. Ja jag ser dom.... Men sa jag, jag har aldrig sett så många på ett o samma ställe förut, brukar dom leva i så stora flockar? Jaaa då säger Anders det är inte ovanligt. Mää... nä man brukar ju bara se dom typ 3 o 3. Nej nej säger Anders dom brukar leva i så stora flockar. Jag kollar en stund till och sen kör vi vidare. Idag när vi ska köra hem så möter vi en jägare o jag säger: Du har 12 rådjur i skogen där nere...hihi (lite irroniskt) Anders säger bara ja. Vadå ja? säger jag. Nä jag vet inte svara han. Mää.. säger jag kommer du inte ihåg rådjuren igår? Vilka rådjur? (Asgarv!!!) Jag berättar för Anders om natten rådjur. Han kontrar med att han nattetid blir lite av en rådjursexpert. Vi skrattar åt allt.


Efter lite mat så stack Anders på dubbel innebandy match, först A-laget o sen B-laget. Jag o barnen gick o la oss. Sen kom mamma med lite glass o fika. Mums så gott.

När Anders kom hem hade han en jättefin rosbukett som jag fick. Mitt hjärta >

Anders fick oxå en present. Inte lika romantisk dock, men två nya grytlappar/underlägg från KGdesign. (http://www.kgdesign.se/)

Inga kommentarer: