2010-02-03

Halva veckan

Idag skulle jag o Sandra träffas o käka frulle ihop. O det gjorde vi oxå. Jag köpte med mig mitt nya favvbröd, Danskt rågbröd från Munges. Isak o Annie va hemma o va febriga o hostiga. Vi åt o pratade. Kom bla in på vårat förra jobb. Jag känner att jag saknar jobbet så in i bängen, jag saknar inte det i sin helhet utan yrket. Jag trivdes som farao att utföra den arbetssysslan. Fan att dom skulle köra det i botten så som dom gjorde. Men ja ja, jag ska jobba på att släppa det men det är en process.
Efter en stund flyttade vi in i vardagsrummet o där stod två fotöljer o jag provsatt en o sen provlåg jag den o sen blev jag fast. Det va en så gudomlig fotölj som man kunde få ut fotstöd på och sen kunde man vinkla ryggen så pass mycket att man låg ner. Jag skulle i dom svängarna åka hem, men efter att jag fastnat i fotöljen så blev jag kvar i den tills det va dags att åka o hämta barnen. Jag fick låna Sandras ullfilt och "låg" o småpratade med barnen. Sandra passade på att göra lite jobbsysslor o jag mös, o jag mös....Ja det kanske låter konstigt, det är ju bara en fotölj kan ni tycka, men NEJ!! Det va en dröm, den va så skön o jag njöt o vilade hela mig.

Så om o när Sandra med familj åker på semester ställer jag gärna upp som husvakt, ja jag ska vakta huset så pass att jag inte reser mig ur fotöljen...Hahahahahaha!!!!

I eftermiddags kom en sjuk mormor ut till oss och hade hand om barnen medans vi klinkade färdigt i hallen. Nu ska det torka o härdas sen ska vi foga. Så om ett par dagar, i helgen kanske så kan jag börja tapetsera. Sen är det bara att flytta in i den nya hallen. Elen ska ju givetvis kopplas in men man kan ju ha en golvlampa så länge. Vi har inte hittat någon taklampa ännu som vi gillar. Men rätt som det är så hittar vi en.

Imorron ska jag ha en dag i vilans tecken. Jag känner mig extremt trött och har fått tillbaka min huvudvärk. O blir det häng till helgen så vill man ju vara så pigg som möjligt...=)

Inga kommentarer: