2010-02-12

Bättre

Idag känns barnen bättre. Dom är trötta men inte lika mycket feber. Alicias mun går i ett i ett och det är ett bra tecken.

Idag har mamma min bil för hennes e på lagning, Anders kom hem o tog barnen en stund för jag hade fått klipptid hos Hanna. Nöjd som vanligt när jag gick därifrån. Håret va lite tort så Hanna sa att jag ska göra lite inpackning oftare. Så det är ju bara o lyda, men dör av skönhetsvård???;)

Ikväll ska vi käka tacos o ha fredagsmys, imorron ska jag o Anders på fest o barnen ska vara i Elofstorp o sova där. Det ska bli skoj, det är en arbetskamarat till Anders, Emma o hennes Max som ska ha inflyttningsfest i sitt nya hus på Östra Lugnet.

14.30
Jag har ingen aning om vad som hände med vädret men hux flux blev det mörkare ute och det blåste upp till värsta stormen...Kallt blev det innomhus oxå, burr burr!!
18.50
Va en runda i Alvesta o fixade lite. Gick in på systemet och köpte min underbara supergoda Peach-dricka. Damen i kassan tittade på mig, (jag ska säga att det va ganska tomt där inne) scannade in varan som är alkoholfri, spanade in mig och började fråga efter legitimation, samtidigt som hon kollade sin dataskärm och såg vad jag ville köpa. Då ångrade hon sig o avslutade sin påbörjade mening med, -Ja, man kan ju aldrig vara säker nu för tiden. O det hade väl varit ok om hon sagt det snällt. Men ack nej, där fick jag precis som att det va mitt fel. Fast jag vet inte vad felet skulle vara.
Kvällen har avlöpt med tacos som bara jag o Anders åt för barnen vill inte äta.... DOm hoppas få godis, men nej nej det är inte lördag förrens imorron.

Inga kommentarer: