2010-02-26

Sunna

Igår eftermiddag blev vi med hund över helgen. Vi passar Sunna medans hennes extramatte med familj är på en helgsemester. Alicia o Elias va helt till sig när hon kom o Alicia hade bäddat med kuddar uppe i sin koja och hon styrde o donade. Tissan va inte lika förtjust några småduster Tissan o Sunna imellan men nu verkar det ganska lungt. Visst dom är inte bästa kompisar, än.., men det kommer väl.

Innan va vi ute och gick en runda o 5 meter framför oss så studsar det ut en stor älg. Jag vet inte vem som blev mest rädd, älgen eller jag. Sunna däremot fick spelet o jösses vad hon skulle jaga denna älg. Sunna trodde hon va minst lika stor som älgen o drog o drog. Ja hela hon blev som en studsboll. Det va riktigt roligt faktiskt!


Jag fotade en av våra istappar. Den är ganska stor om jag får säga det själv. Det är coolt med istappar tycker jag.
Härrom dagen så gjorde Elias en massa hyss. Hans stora passion är att hälla ut vatten på golvet. Jag fattar inte varför det är så fruktansvärt roligt. Igår kastade han ut ett helt stort glas vatten från övervåningen o ut i trappan....Då åkte han in på sitt rum. Men han bara skrattar en i ansiktet när han får tillsägelse.
Men åter till härrondagen. Då hade han fått tag på min rengöringscream och hält ut den över hela badrummet. Jag blev illepilletokig, men jag fattar inte varför det är så roligt o göra jävulskap.
15.50
Ja det verkar som om Light har kommit till småland. Idag har Elias på knappt två timmar hunnit hälla ut Sunnas vatten o hennes mat och Alicias pärlburk två gånger....Arrggg!!!

1 kommentar:

alex sa...

NI kanske har Light på besök???
Arma matilda...han har åkt ner till Småland