2010-02-19

Friskvård

Idag va jag på ett coachmöte på Landstinget för o prata kost o hälsa o friskvård. Jag fick möta mig och väga mig o jag blev possitivt överraskad. Det va inte så illa ställt med BMI o dyl som jag trodde. Vissa mätningar låg jag t.o.m under o det känns ju bra. Men mitt blodtryck va lite lågt så där fick jag en förklaring på varför jag känner mig yr. Sen pratade vi mat och motion. Vi pratade oxå om hur jag mår o vad det är som har hänt o utifrån det fick jag ett schema med motion med uppföljning om 6 veckor. Jag SKA ta en promenad på 30 minuter 5 dagar i vecka och göra en motivationsövning 5 dagar i veckan. Jag ska inte göra mer o inte heller mindre. Detta är vad hon tror att jag orkar med just nu. Usch o fy vad jag måste vara långt ner i denna sjukdom.... Men följer jag detta kommer kroppen att ge ifrån sig dom endorfinerna jag behöver i min kropp nu. Så som alltid så är det upp till individen att se till att vända det negativa till det positiva.

Ikväll skulle jag gått på fest men det fick ställas in. Men så är livet ibland. Inget o göra något åt. Jag får gå på nästa istället. Men jag önskar alla som är där en rolig fest.
Jag o Elias är ensamma hemma så vi har en myskväll. Lite kina o gott sitter aldrig fel.

21.20
Men jösses, jag kollade ut alldeles nyss! Fasen vad det snöar. Idag är det sånna där stora flingor. Vi är nästan insöade.....fast ändå inte. Men dörren är insnöad, det ligger 10 cm snö mot den så om det snöar lite till så kan det vara tungt o få upp den. (Självklart ska jag gå o borsta bort snön så att den risken minimeras....) Anders e inte hemma och jag hoppas han kör hem försiktigt. Han fick ta Volvon idag för den lilla gula slirar runt som en liten dammtuss på vägen. En fråga om någon kan svara.... När man bromsar med den gula nu när det är så halt så svänger baken åt vänster som bara den. Kan det vara något fel på bromsen eller funkar det så?

Inga kommentarer: